Știri

Comerţul interior în anul curent şi până în 2020: produse calitative pentru consumatori, infrastructură comercială mai bună în teritorii, ghişee unice pentru autorizarea comercianţilor

Masa rotundă, desfăşurată la Ministerul Economiei, a reunit reprezentanți ai direcțiilor economice din Consiliile Raioanele din Republica Moldova, ai Congresului Autorităților Locale din Moldova și ai primăriilor mun. Chișinău, Bălți și UTA Găgăuzia pentru a pune în discuţie implementarea Strategiei de dezvoltare a comerțului interior în Republica Moldova pentru anii 2014-2020 și Planul de acțiuni pentru anii 2014 – 2016 al acesteia. Prezent la masa rotundă, viceministrul Economiei, responsabil de sectorul comerţului, Octavian Calmîc a susţinut că dezvoltarea durabilă a tuturor componentelor comerțului interior depinde și de comunicarea eficientă dintre autoritățile publice locale și autoritățile publice centrale. De aceea, Ministerul Economiei și-a propus menținerea unui dialog activ și organizarea întrunirilor trimestriale, la care să fie coordonate acțiunile. Totodată, pentru a identifica problemele ce țin de activitatea direcțiilor economice teritoriale, Ministerul Economiei va elabora un chestionar pentru autoritățile publice locale, iar în urma totalizării propunerilor parvenite prin intermediul acestora va fi îmbunătățit parteneriatul cu autoritățile publice locale. Conform Strategiei de dezvoltare a comerțului interior prezentate, obiectivul principal este asigurarea consumatorilor cu produse și servicii competitive, prin crearea unui sistem eficient de comercializare acestora pe întreg teritoriul țării. Iar pentru o implementarea eficientă a acesteia la nivel local este necesar să fie elaborate și strategii teritoriale pentru dezvoltarea comerțului interior. Instituirea ghișeului unic pentru autorizarea activităților în comerț este una din prioritățile de bază ale acestei strategii. Acesta va constitui un mecanism de optimizare și simplificare a procedurilor de obținere a autorizațiilor de activitate pentru comercianți. Inga Ionesii, șef al Direcției generale politici comerciale a precizat importanța instituirii ghișeului unic, cu ajutorul căruia va fi creată o bază de date comune a tuturor comercianților. De asemenea, acțiunile prioritare prevăzute în document, prin prisma competenţelor autorităţilor locale sunt dezvoltarea infrastructurii comerciale în teritoriu prin extinderea reţelei unităţilor de prestări servicii, instituirea ghişeelor unice pentru înregistrarea/autorizarea comercianţilor, consolidarea resurselor de marfă, dezvoltarea învățământului vocaţional-tehnic, a explicat șeful Direcției Comerț Interior, Svetlana Ţurcanu la şedinţă. Diversificarea piețelor de desfacere, inclusiv prin Crearea Zonei de Liber Schimb, Aprofundat și Cuprinzător dintre Republica Moldova cu Uniunea Europeană a fost un alt subiect abordat în cadrul mesei rotunde. În vederea informării agenților economici cu privire la oportunitățile ce apar odată cu accesul la piața UE, reprezentanții Ministerului Economiei și ai autorităților publice locale au decis să organizeze seminarii teritoriale.

via www.mec.gov.md

Instituții:

Ministerul Economiei

341 vizualizări

Data publicării:

07 Februarie /2014 13:53

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

Ministerului Economiei | masa rotunda | comerţ interior | autorităţile locale

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon