11
12 2020
417

Digitalizarea - între provocare și oportunitate

Conform unui studiu, circa 97% din activitățile contabile sunt deja susceptibile digitalizării, impactul tehnologiilor la nivelul acestei profesii impune contabilii să-și reconfigureze activitatea, însă ei demonstrează că știu să facă față oricăror provocări. În condițiile actuale ale pandemiei, serviciile electronice au fost utilizate pe larg de către entități, mai mult ca atât, mediul de business intenționează să „migreze” tot mai mult pe online, astfel, contabilii sunt nevoiți și ei să se adapteze la o nouă realitate.

 

În acest context, Cercul Științific Studențesc „Contabilitate” în parteneriat cu P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și Serviciul Fiscal de Stat, au organizat un webinar, pentru a le prezenta studenților principalele avantaje ale serviciilor fiscale electronice gestionate de către SFS, precum și tendințele de dezvoltare ale acestora.

 

Maia Bajan, prodecanul Facultății contabilitate, a remarcat că astfel de evenimente au rolul de a dezvolta și mai eficient colaborarea dintre mediul de afaceri și mediul academic.

 

 

În cadrul webinarului, Mariana Chirtoacă, șef secție din cadrul Direcției Dezvoltare Informațională a SFS, s-a referit la principalele serviciile fiscale electronice oferite contribuabililor de către autoritatea fiscală.

 

Sistemele informaționale se integrează rapid în toate procesele asigurate de către instituțiile de stat și o tendință este ca sistemele gestionate de diferite autorități să interacționeze între ele, pentru a simplifica activitatea contribuabilor. Serviciul Fiscal de Stat oferă o gamă largă de servicii electronice fiscale, dezvoltarea de noi servicii fiind o oportunitate pentru autoritatea fiscală, a menționat reprezentantul SFS.

 

 

 

Sistemul informațional automatizat„Cabinetul personal al contribuabilului” -  care este, potrivit speakerului, poarta către toate sistemele fiscale electronice, reprezintă partea componentă a sistemului informațional al SFS și are ca obiectiv stimularea contribuabililor în utilizarea serviciilor fiscale electronice și interacțiunea acestora cu autoritatea fiscală, inclusiv online. Contribuabilii beneficiază de acces la serviciile fiscale electronice prin intermediul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” cu titlu gratuit, accesibil pe portalul www.sfs.md. Persoanele fizice, pentru a beneficia de serviciile fiscale electronice, se autentifică în cabinetul personal, prin intermediul serviciului guvernamental de autentificare și control al accesului (MPass).
De asemenea, reprezentantul SFS le-a prezentat membrilor cercului științific și alte servicii fiscale electronice, precum: „Declarația electronică”, „e-Factura”, „Comanda online a formularelor tipizate”, „Contul curent al contribuabilului”, „e-Cerere”, „Colectarea informațiilor din surse indirecte”. Prezentarea sistemelor a cuprins atât destinația și beneficiile fiecărui serviciu electronic, cât și demonstrarea practică a acestora, prin autentificarea în cadrul serviciilor pe portalul www.sfs.md și www.servicii.fisc.md și reflectarea statutelor de bază prin care parcurge documentul electronic.

 

Un proiect ambițios este „Registrul electronic al angajaților”, care va fi disponibil în curând, mai întâi pentru autoritățile publice. Acesta va forma resursa informațională unică privind evidența persoanelor angajate în țara noastră, a adăugat Mariana Chirtoacă.

 

P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” este deschisă și în continuare pentru colaborarea cu studenții și profesorii de la ASEM, cu care avem un parteneriat frumos pe parcursul anilor, a menționat Rodica Musteața-Staci, directorul Publicației, care le-a făcut studenților o prezentare a paginii web și i-a invitat să devină parte a comunității Publicației.

 

P.P. „Monitorul fiscal FISC.md”, având în calitate de fondator Serviciul Fiscal de Stat, promovează poziția autorității fiscale și oferă contribuabililor, atât persoane fizice, cât și juridice, informații veridice și actuale. Colaborăm cu peste 80 de autori – experți în domenii ca fiscalitate, contabilitate, audit, finanțe etc, iar materialele elaborate de ei sunt trecute prin filtrul calității în cadrul Grupului de lucru, format din 15 membri, astfel, informațiile oferite contribuabililor pot fi utilizate cu încredere, a adăugat directorul P.P.

 

Totodată, directorul publicației le-a vorbit viitorilor contabili despre rubrica ”Adresează-ne o întrebare”, disponibilă pe pagina web, prin intermediul căreia cititorii pot interveni cu întrebările cu care se confruntă în activitate.

 

 

Studenții și participanții la webinar au adresat mai multe întrebări ce vizează semnătura electronică, modul de semnare a diverselor fișiere prin intermediul platformei guvernamentale MSign, utilizarea ciclului scurt și lung în cadrul sistemului „e-Factura”, precum și diferența dintre acestea, semnarea și anexarea actelor de primire-predare în cadrul sistemului „e-Factura”, modul de prezentarea a dărilor de seamă cu utilizarea sistemului „Declarație rapidă” etc.

 

Cercul Științific Studențesc „Contabilitate” este o formă de activitate ştiinţifică constituită opţional pentru a dezvolta interesele şi aptitudinile studenţilor de a face investigaţii în domeniul contabilităţii.

 

Notă:
Mai multe detalii despre:
 
 

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.