Știri
Protecția consumatorilor în anul 2020: calitatea serviciilor prestate
Potrivit raportului, subiectele frecvent reclamate țin de servicii prestate, fiind recepționate 645 petiții (micro finanțare, refuzul rambursării banilor pentru biletele avia din cauza anulării zborului, deservire tehnică auto, transport de pasageri taxi, comunale, telecomunicații, turistice, imobiliare, comerț online, reparații telefoane, mobilă, locuințe).
Totodată, a fost înregistrat un număr mare de reclamații privind produsele nealimentare - 458, iar altele 197 vizează serviciile de comerț și se referă la refuzul de a presta serviciul, neeliberarea bonului fiscal, refuzul de a prezenta registrul de reclamații, preț majorat, practici comerciale incorecte, lipsa indicatorului de preț etc.
Fiind responsabilă de supravegherea respectării legislației cu privire la drepturile consumatorilor la încheierea contractelor, pe parcursul anului 2020, în cadrul examinării petițiilor APCSP a examinat 223 contracte reclamate de consumatori sub aspectul prezenței clauzelor abuzive (creditare nebancară, investiții în construcții, fabricare la comandă/reparații). Neconformități s-au constatat în 157 contracte examinate, respective, au fost încheiate 157 acte de constatare a clauzelor abuzive, dintre care 6 au fost transmise în instanța de judecată.
În același timp, la linia telefonică a consumatorului au apelat pe parcursului anului precedent 8940 consumatori, care semnalau încălcări admise de către comercianți ce țin de produsele industriale, serviciile prestate, produsele de alimentare/ alimentație publică, regulile de comerț și mijloacele de măsurare.
Apelurile telefonice au parvenit din toate raioanele țării, în topul celor 20 localități fiind: Chișinău - 6796, Bălți - 533, Cahul - 216, Hîncești – 88, Căușeni - 85, Edineț – 85 etc.
În raport se mai menționează că în domeniul produselor nealimentare și serviciilor (inclusiv turistice), metrologiei legale, jocurilor de noroc, Agenția a realizat 361 activități de informare, precum și 35 vizite consultanță. În cadrul activităților de informare au primit consultanță 13505 de persoane.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1056 vizualizări
Data publicării:
09 Aprilie /2021 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
protectia consumatorilor | petiții | APCSP | raport | monitorul.fisc.md
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.