Știri

Ştim să producem. Învaţăm să vindem

Comerţul electronic este utilizat pe larg în lumea întreagă, fiind în ascensiune şi în Republica Moldova. Ceea de ce avem nevoie acum este o bună promovare a acestei modalităţi de efectuare a comerţului, precum şi de încurajarea antreprenorilor să efectueze comerţul on-line. Acestea şi alte idei au fost enunţate în cadrul unui forum dedicat comerţului on-line, organizat în incinta Centrului de Excelenţă IT „TEKWILL” de Asociaţia Oamenilor de Afaceri din Republica Moldova, în comun cu Saleszone - prima companie din ţara noastră, care vinde produse autohtone pe platforma Amazon. Acţiunea a fost organizată cu scopul oferii unui schimb de experienţă în domeniul vânzărilor on-line, precum şi prezentării oportunităţilor oferite de cea mai mare platformă e-commerce din lume – Amazon. La eveniment au participat Prim-ministrul Republicii Moldova, Pavel Filip, Viceprim-ministrul, Octavian Calmâc, Ministrul Economiei, oameni de afaceri, experţi în vânzările on-line, antreprenori, tineri care doresc să-şi lanseze o afacere în domeniu etc. În mesajul adresat celor prezenţi, Prim-ministrul, Pavel Filip a subliniat faptul că Guvernul va susţine şi în continuare dezvoltarea sectorului IT din ţara noastră. Comerţul electronic este un exemplu că în epoca informaţională nu există nici un domeniu care nu poate fi acoperit de tehnologia informaţiei. În Republica Moldova există toate premisele pentru a avea o dezvoltare bună a comerţului electronic. Să nu uităm că avem o acoperire cu internet în bandă largă, care depăşeşte de 98%, precum şi o infrastructură bine dezvoltată. Totodată, avem pusă baza pregătirii specialiştilor în IT, care, pe lângă programele universitare, pot beneficia şi de suportul Centrului de Execelenţă, a menţionat Prim-ministrul. De asemenea, Pavel Filip s-a referit şi la ajustările normative realizate cu scopul susţinerii dezvoltării domeniului tehnologiilor informaţionale. Anul trecut noi deja am făcut modificări la Legea cu privire la comerţul electronic, care era depăşită şi trebuia adaptată la realităţi, cu atât mai mult că aveam şi unele angajamente în raport cu Acordul de Asociere cu UE în acest sens. A fost elaborată Strategia digitală Moldova 2020, a fost aprobată şi Legea privind parcurile IT, precum şi alte acţiuni în vederea dinamizării sectorului IT, a mai comunicat Pavel Filip. Ministrul Economiei, Octavian Calmâc i-a îndemnat pe antreprenori să nu fie axaţi doar pe producere, dar şi pe marketing. În Republica Moldova fenomenul comerţului electronic are o dezvoltare rapidă, dar e binevenit un schimb de experinţă în acest sens, mai ales că la eveniment vor fi multe informaţii utile, în deosebi, pentru producători, care, din păcate, sunt mai mult axaţi pe producere, decât pe marketing, ceea ce este, din start, un lucru greşit. Producătorii noştri trebuie să fie orientaţi şi spre alte pieţe, mai puţin tradiţionale pentru noi, a afirmat Ministrul Economiei. La rândul său, directorul AOAM, Alexandru Baltag, a menţionat că Asociaţia Oamenilor de Afaceri intenţionează să întreprindă şi alte măsuri pentru a informa mediul de afaceri despre oportunităţile comerţului on-line. Evenimentul este organizat ca răspuns la interesul sporit, manifestat de sectorul business, antreprenori şi exportatori, dar şi de consumatori. Ştim cu toţii că acest tip de comerţ este într-un trend ascendent şi din ce în ce mai prezent în viaţa noastră. Prin acest eveniment vrem să dăm un start promovării comerţului on-line în Republica Moldova, a declarat directorul AOAM. Totodată, la eveniment a fost prezentată şi noua abordare a Asociaţiei, care se va baza pe Iniţiative, Inovaţii şi Investiţii. La moment, aici sunt antrenaţi circa 19 mii de angajaţi din domeniile agrobusiness-ului, celui financiar, imobiliar, tehnologii informaţionale şi comunicaţii, media, comerţ, servicii, industrie, construcţii şi transport. Potrivit informaţiei prezentate, taxele şi impozitele achitate de companiile membre AOAM aduc o contribuţie anuală de peste 20% în PIB. În cadrul forumului au fost oferite două platforme de discuţii în care speakeri din mediul afacerilor on-line – Alexandru Bordea, Iulian Alexa, Vlad Dragomir, Alex Huditan şi Vadim Jeleascov au vorbit despre cum îi poate ajuta pe oamenii de afaceri platforma on-line Amazon, care sunt paşii utilizării, beneficiile, tipurile de produse ce se pot comercializa pe această platformă şi alte informaţii despre cel mai mare retailer on-line din lume. Publicaţia Periodică „Monitorul fiscal FISC.MD" va prezenta un material despre informaţiile oferite de speakeri în cele două paneluri ale forumului.
author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1364 vizualizări

Data publicării:

23 Iunie /2017 11:00

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

AOAM | Platformă informațională | platforma on-line | Pavel Filip | Octavian Calmîc | Alexandru Baltag | PIB

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon