Știri

Turismul în Moldova: peisaje rurale, gastronomie și vin

Potențialul turistic neexplorat al Republicii Moldova, precum și tendințe de promovare și instrumente de vânzare a serviciilor turistice prin intermediul Digital Media și Social Media vor fi subiectul de discuție al panelului nr. 4 din cadrul evenimentului Moldova Business Week 2019 ce va avea loc în perioada 13-16 noiembrie curent. După cum a menționat Doina Nistor, directorul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova, care este și partenerul strategic al MBW 2020, se presupune că ritmurile de creștere a turismului în lume, în următorii 10 ani, vor fi dinamice și ambițioase. Din industria globală a turismului, 50% va reveni Europei, Moldova având un avantaj competitiv excepțional, pentru că putem să beneficiem de această creștere a domeniului, a menționat Doina Nistor. Potrivit ei, investițiile în domeniul turismului în Republica Moldova se concentrează mai mult asupra turismului rural, turismul vitivinicol și celui gastronomic. Acestea sunt formele de turism cele mai solicitate în Republica Moldova, fiind apreciate de peste 70% din turiștii străini. Efectiv, turismul în Moldova se va desfășura inclusiv în Chișinău, dar cu precădere, în zonele rurale, consideră ea. Totodată, speakerul a menționat că este necesară dezvoltarea produselor turistice, lansarea mai multor pensiuni și locații rurale. Avem un proiect de granturi mici, prin care ajutăm pensiunile rurale să apară și să se dezvolte ca un business turistic și observăm că, după renovare, aceste pensiuni corespund standardelor europene, dar sunt totodată tradiționale și autentice și au un număr de vizitatori de 2-3 ori mai mare decât anterior. Acum peste 30 de pensiuni care sunt acum în proces de relansare, de renovare, dintre care 16 deja au fost deschise, comunică directorul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova În același timp, Doina Nistor a menționat că un loc important în domeniul turismului îl ocupă industria vitivinicolă. În ultimii 5 ani, un număr tot mai mare de vinării au făcut investiții anume în domeniul turistic, ceea ce este foarte important pentru a avea un produs consolidat. Aceste investiții locale trebuie să fie consolidate cu cele străine. Considerăm că este un moment propice pentru a atrage investiții în domeniul hotelier, care are o rezervă de absorbție a investițiilor, a menționat Doina Nistor. Totodată, în cadrul panelului participanții vor discuta și despre Moldova Turism 2030 – Strategia de extindere a destinațiilor turistice emergente. Reamintim că P.P. „Monitorul fiscal FISC. md” a lansat pe paginile sale o rubrică dedicată exclusiv industriei turismului. În „Sectorul turismului” puteți găsi articole ce țin de regimul fiscal al serviciilor respective, soluții contabile prin prisma Standardelor Internaționale de contabilitate pentru serviciile turistice, formarea și comercializarea pachetelor de călătorie etc.
author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1576 vizualizări

Data publicării:

07 Noiembrie /2019 15:00

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

turism Moldova | Moldova Business Week | turism rural

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon