Servicii electronice

Raportarea electronică către stat va deveni mai eficientă, sigură și conform tuturor rigorilor europene

Prim-ministrul Chiril Gaburici a solicitat recent utilizarea în mod exclusiv a semnăturii electronice avansate calificate pentru semnarea documentelor în raporturile juridice ale autorităților cu cetățenii și entitățile subiect al dreptului privat, inclusiv pentru scop de raportare online către autorități, comunică Moldpres cu referire la Consiliul Economic al Premierului. Astfel, Dispoziția de rigoare (nr. 3704-08) se referă la prevederile Legii nr. 91 din 29.05.2014, cu privire la semnătura electronică şi documentul electronic (în continuare Legea), care stipulează că „nu se admite utilizarea semnăturii electronice simple şi a semnăturii electronice avansate necalificate pentru semnarea documentelor electronice în raporturile juridice, ale persoanelor juridice de drept public, cu persoanele fizice şi cu persoanele juridice de drept privat”. Semnătura electronică avansată calificată are aceeași putere juridică semnăturii olografe aplicate pe suport de hîrtie, folosite în raporturile persoanelor juridice de drept public cu alte persoane fizice sau juridice, astfel încît agentul economic va utiliza doar o singură semnătură pentru toate instituțiile statului. În acest sens, vor fi reduse esențial costurile operaționale aferente utilizării semnăturii electronice. Mai mult, pentru asigurarea confortului și optimizării cheltuielilor de utilizare a semnăturii electronice, urmează să fie extins termenul de valabilitate al certificatelor cheilor publice ale semnăturii electronice avansate calificate (pînă la 5 ani), fapt care va contribui la reducerea eforturilor de timp și a costurilor de obținere a acesteia. Dispoziția adoptată de Prim-ministrul Chiril Gaburici a instituit, de asemenea, obligaţia emiterii doar a semnăturilor electronice avansate calificate. Obligativitatea s-a instituit în scopul semnării conținutului documentului electronic din sistemele informaționale automatizate, deținute de către persoanele juridice de drept public. Acest fapt va contribui esențial la optimizarea cheltuielilor aferente emiterii acestora, întrucît va reduce cheltuielile necesare pentru obținerea unor alte tipuri de semnătură electronică, pentru cei care dețin o semnătură electronică avansată calificată. Solicitarea Prim-ministrului a fost precedată de recomandările Grupului de Lucru pentru îmbunătățirea cadrului național de raportare, format din experți ai Secretariatului Consiliului Economic al Prim-ministrului, Ministerului Economiei, Ministerului Finanțelor, Biroului Național de Statistică, Casei Naționale de Asigurări Sociale, Companiei Naționale de Asigurări în Medicină, Serviciului Fiscal de Stat, Centrului de Guvernare Electronică și Ministerului Muncii, Protecției Sociale și Familiei.

via | moldpres.md

1833 vizualizări

Data publicării:

26 Mai /2015 13:24

Domeniu:

Servicii electronice | Noutăți

Etichete:

raportare electronica | Chiril Gaburici | Semnătura electronică | documente

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon