News
Conceptul digitizării economiei naționale
Proiectul are ca scop revizuirea modului de reglementare a proceselor de interacțiune existente în cadrul legislativ cu strămutarea accentelor de la interacțiunile tradiționale (pe hârtie) la cele prin mijloace de comunicare electronică și valorificarea la maximum a oportunităților dezvoltării tehnologice.
După cum a menționat ministrul Economiei și Infrastructurii, Serghei Răilean, proiectul prevede modificarea și completarea a 25 de acte legislative, la elaborarea acestuia fiind luate în calcul inițiativele parvenite atât din partea sectorului privat, cât și a celui public. În același timp, proiectul urmează a fi examinat și îmbunătățit cu alte propuneri ce vor fi prezentate de părțile interesate.
Presiunea crizei pandemice ne afectează tot mai mult, iar businessul este nevoit să se adapteze la noile realități. Eliminarea constrângerilor ce apar la interacțiunea mediului de afaceri cu autoritățile este un obiectiv major pentru noi. Proiectul prezentat reprezintă un prim pas în acest sens, a menționat ministrul.
Totodată, secretarul de stat al MEI, Vitalie Tarlev, a anunțat că urmează și alte inițiative ca urmare a implementării Foii de parcurs, care este un „document viu”.
Ne-am angajat plenar în procesul digitalizării economiei naționale și eliminării constrângerilor pe care le întâmpină mediul de business. Ne dorim acum să obținem un consens pentru proiectul elaborat, a menționat secretarul de stat.
Prevederile proiectului
Astfel, proiectul conține modificări la Codul muncii ce oferă angajatorului și salariatului posibilitatea ca să încheie, să modifice și să înceteze contractul individual de muncă prin schimbul de documente electronice cu utilizarea semnăturii electronice avansate calificate.
Totodată, documentul prevede utilizarea de către autoritățile publice centrale și locale a semnăturii electronice și a documentului electronic și implicarea mijloacelor de comunicare electronică în desfășurarea procedurii administrative și în procesul de prestări servicii din competența autorităților, precum și evidența dosarelor administrative prioritar în variantă electronică.
Proiectul mai prevede abrogarea necesității autentificării actului de constituire, excluderea înregistrării și autorizării în calitate de operator de date, simplificarea procesului obținerii semnăturii electronice avansate calificate etc.
Autoritățile publice au toate resursele tehnologice și suport legal pentru eliberarea actelor permisive doar în format electronic, care pot fi accesate oricând și de oricine, iar solicitarea acestora pe suport pe hârtie ar fi justificat doar în anumite cazuri (când acestea ar putea fi solicitate de instituții străine). Mai mult ca atât, această practică aplicată pe perioada de carantină pandemică a reprezentat o constrângere foarte mare pentru comunitatea de afaceri, spun experții care au fost implicați la elaborarea proiectului.
Participanții la discuții asupra proiectului au solicitat examinarea suplimentară a aspectelor ce vizează procesul digitalizării în domeniul pieței financiare nebancare, semnătura electronică în cazul informațiilor atribuite la secret de stat, revizuirea cadrului secundar, protecția datelor cu caracter personal etc.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1136 views
The date of publishing:
13 October /2020 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
digitalizare | Consiliul Economic | MEC | concept | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.