News
Întocmirea și păstrarea dosarului achiziției publice în SIA RSAP
În Monitorul Oficial din 3 noiembrie a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 778 din 28 octombrie 2020 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la întocmirea și păstrarea dosarului achiziției publice.
Documentul oferă o claritate privind întocmirea și păstrarea dosarului de achiziții publice în condițiile utilizării SIA RSAP, a documentelor utilizate de către autoritatea contractantă în procesul derulării unei proceduri, dar și actele aferente utilizării după finalizarea procedurii de atribuire.
Regulamentul prevede că toate informațiile aferente unei proceduri de achiziție publică înregistrate în SIA RSAP reprezintă o parte din dosarul achiziției publice respective.
În același timp, în cazul în care documentele aferente procedurii de achiziție publică nu sunt atașate în SIA RSAP sau nu sunt semnate electronic, dosarul achiziției publice va conține un set de documente, cum ar fi planul anual de achiziție, inclusiv modificările operate, decizia sau dispoziția de creare a grupului de lucru pentru achiziții, anunțul și raportul privind consultarea pieței, cererea depusă din partea societății civile, DUAE, hotărârile instanțelor de judecată referitoare la procedura de atribuire, rapoartele de monitorizare transmise de către Agenția Achiziții Publice și de către alte organe competente, precum și informațiile privind măsurile întreprinse referitor la acestea și alte informații relevante.
În SIA RSAP toate documentele electronice aferente procedurii de achiziție publică se păstrează conform prevederilor Legii privind semnătura electronică și documentul electronic, Hotărârii Guvernului nr. 705/2018 cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al SIA „Registrul de stat al achizițiilor publice” și Hotărârii Guvernului nr. 986/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de ținere a Registrului de stat al achizițiilor publice format SIA RSAP.
Dosarul achiziției publice se întocmește pentru fiecare procedură de achiziție publică în parte și se păstrează în decurs de 5 ani de la inițierea acesteia. După expirarea termenului de păstrare a dosarului, autoritatea contractantă îl poate lichida, cu excepția contractelor în derulare, al căror dosar poate fi lichidat doar după expirarea a trei ani de la momentul încetării acțiunii contractului de achiziție publică.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1600 views
The date of publishing:
05 November /2020 08:00
Catalogul tematic
Noutăți | Achiziţie publică
Tags:
achizii publice | sistem informaţional | contract
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.