News
Volumul vânzărilor de servicii de telefonie mobilă a scăzut ușor
În nouă luni ale anului curent, volumul total al vânzărilor de
servicii de telefonie mobilă a scăzut ușor pe fundalul unei creșteri neînsemnate a numărului de utilizatori și a diminuării accentuate a traficului de voce generat de aceștia.
Datele statistice ale Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că, în nouă luni, numărul utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă a crescut cu mai bine de 42 de mii (+1%) și a totalizat 4 mil. 365,5 mii, volumul traficului de voce s-a diminuat, față de perioada respectivă a anului 2015, cu 106,4 mil. minute (-2,3%) și a însumat 4 mld. 629,2 mil. minute, iar cifra de afaceri pe acest segment de piață a scăzut cu mai bine de 74,6 mil. lei (-2,8%) și a însumat circa 2 mld. 639,7 mil. lei.
Scăderea traficului de voce în rețelele mobile și a volumului total de vânzări pe piața serviciilor de telefonie mobilă se datorează, în mare parte, faptului că tot mai mulți utilizatori care dispun de telefoane inteligente (smartphone) preferă să comunice prin Internet, utilizând aplicațiile Skype, Viber, etc.
Conform datelor prezentate ANRCETI de cei trei furnizori de servicii de comunicaţii mobile (Orange Moldova, Moldcell şi Moldtelecom (Unite), scăderea volumului total al vânzărilor de servicii de telefonie mobilă a fost determinată de micșorarea vânzărilor realizate de Orange Moldova. Volumul vânzărilor acestui furnizor s-au redus cu 5,3% (98,2 mil. lei) și au însumat 1,75 mld. lei.
Totodată, vânzările efectuate de Moldtelecom au crescut cu 3,4% (3,4 mil. lei) și au depășit cifra de 104,9 mil. lei, iar cele înregistrate de Moldcell – cu 2,7% și au totalizat circa 779,6 mil. lei. În consecință, venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) a scăzut cu 2,2% şi a alcătuit 79,1 lei. Orange Moldova a înregistrat un ARPU de 89,6 lei, Moldtelecom – de 80,6 lei și Moldcell – de 62,5 lei.
Creșterea neînsemnată a numărului total de utilizatori de servicii de telefonie mobilă a fost determinată de evoluția diferită a bazelor de clienți ale celor trei furnizori de servicii. Astfel, Moldtelecom și-a extins baza de clienți cu 22,1 mii (+6,9%), până la 343,3 mii, Moldcell – cu 18,6 mii (+1,3%), până la 1,5 mil., iar Orange Moldova – cu 1,3 mii (+0,05%), până la 2,5 mil. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă raportată la 100 de locuitori ai republicii a sporit cu 1,3% și a alcătuit 122,9%.
Dinamica negativă a volumul total al traficului de voce în rețelele de telefonie mobilă a fost cauzată, în principal, de diminuarea acestui indicator de către Orange Moldova.
Volumul traficului în rețeaua acestui furnizor a scăzut cu 199,7 mil. minute (-6,1%) și a totalizat peste 3 mld. minute. În același timp, traficul de voce în rețelele Moldcell și Moldtelecom au crescut cu 91,6 mil. minute (+7,5%) și, respectiv, cu 1,4 mil. minute (+0,6%) și au însumat 1,3 mld. minute, și, respectiv, 235,7 mil. minute. Această evoluție a condus la diminuarea ușoară a traficului mediu lunar (-0,7%) per utilizator până la 261 minute (patru ore și 21 minute).
La finele lunii septembrie curent, cei trei furnizori de comunicaţii mobile dețineau pe piaţa serviciilor de telefonie mobilă, în funcţie de volumul de vânzări, următoarele cote de piață: Orange Moldova – 66,5%, Moldcell – 29,5% şi Moldtelecom – 4%.
via | www.anrceti.md
1919 views
The date of publishing:
26 November /2016 12:00
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
vînzări | servicii de telefonie | furnizori | telefonie mobilă | ANRCETI | Moldova
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.