
News
Guvernul a aprobat un nou Regulament cu privire la modul de planificare a achizițiilor publice
Procedura de achiziții publice, inclusiv achiziția publică de valoare mică, indiferent de valoarea estimată a contractului de achiziție, se va iniția exclusiv după includerea acesteia în planul provizoriu sau anual de achiziții și asigurarea disponibilității mijloacelor financiare necesare. În cazul achizițiilor de valoare mică, din motive de urgență, se va permite încheierea contractelor înainte de modificarea planului provizoriu sau anual de achiziții, cu condiția actualizării acestuia în termen de 15 zile.
În cadrul ședinței din 15 octombrie curent, Guvernul a aprobat noul Regulament cu privire la modul de planificare a achizițiilor publice care stabilește cadrul și procedura de planificare a acestora, în scopul asigurării unei gestionări eficiente, transparente și conforme a resurselor financiare alocate în acest sens. În temeiul hotărârii adoptate va fi abrogată HG nr. 1419/2016.
Conform Regulamentului, contractele de achiziții publice care vor avea ca obiect atât prestarea de servicii, cât și execuția de lucrări vor fi atribuite în conformitate cu dispozițiile aplicabile pentru tipul de achiziție ce caracterizează obiectul principal al contractului care se va determina în funcție de cea mai mare valoare estimată a serviciilor sau a lucrărilor respective.
La rândul său contractele de achiziții publice care vor avea ca obiect atât furnizarea de bunuri, cât și prestarea de Servicii, acestea se vor atribui în conformitate cu dispozițiile aplicabile pentru tipul de achiziție ce caracterizează obiectul principal al contractului, determinat în funcție de cea mai mare valoare estimată a bunurilor sau a serviciilor respective.
Odată cu intrarea în vigoare a noului Regulament, autoritatea contractantă va avea obligația de a identifica și analiza necesitățile reale, riscurile și problemele existente care vor justifica achiziția publică, în vederea realizării obiectivelor și acțiunilor prevăzute în documentele de politici naționale și sectoriale, în planurile instituțiilor, precum și în alte documente de planificare.
Se prevede că planul anual de achiziții se va elabora, concomitent cu proiectul bugetului pentru anul următor, în baza solicitărilor privind necesarul de achiziții transmise de subdiviziunile autorității contractante, și va cuprinde totalitatea procedurilor de achiziții publice pe care autoritatea contractantă intenționează să le desfășoare. Planul provizoriu de achiziții se va întocmi în situațiile în care va fi necesară inițierea procedurilor de achiziție anterior aprobării bugetului, cu condiția ca încheierea contractelor să aibă loc ulterior aprobării bugetului, în scopul asigurării continuității și eficienței activității instituției.
Regulamentul prevede că planul de achiziții se va întocmi potrivit modelului prevăzut în zctul normative (anexei nr. 2) și va include, pentru fiecare achiziție planificată: obiectul achiziției (bunuri, servicii, lucrări); codul vocabularului comun al achizițiilor publice (CPV); valoarea estimativă a achiziției exprimată în lei, fără TVA; procedura de atribuire aplicabilă; perioada estimativă de desfășurare a procedurii; după caz, specificații relevante privind natura achiziției (achiziții centralizate, sociale, de mediu și inovatoare, servicii specifice etc.); alte informații (sursa de finanțare, condiții tehnice etc.).
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
124 views
The date of publishing:
16 October /2025 07:55
Catalogul tematic
Achiziţie publică | Noutăți
Tags:
Achiziție publică
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.