Reviews
Vânzările de vinietă pe termen lung au crescut de 6,5 ori
Datorită implementării unei politici agresive față de motoarele cu capacitate cilindrică mare, dar și a politicii permisive în contextul vinietei , a fost atins scopul opus decât cel intenționat de autorități, încasările la buget diminuându-se de la categoriile de mașini cu motoare mari. Singura categorie de mașini care a înregistrat o creștere considerabilă, au fost autovehiculele pentru care importul a costat mai puțin de 0.55€ per cm3 (până la 1500 cm3), crede Eugen Ghilețchi.
IPRE consideră că, pentru depășirea situației create, Ministerului Finanțelor trebuie să întreprindă următoarele intervenții imediate:
1. Modificarea valutei de denominare a cotei accizei la importul autovehiculelor din euro în lei;
2. Renunțarea la treptele de preț pentru diferite capacități cilindrice a motorului, încât evidența arată că unicul rezultat al acestui mecanism este modificarea preferințelor consumatorilor, care se orientează spre cea mai joasă categorie de preț;
3. Reducerea decalajului masiv dintre cotele accizelor la importul autovehiculelor și prețul vinietei: introducerea unei accize unice și diminuarea acesteia până la 1€ – 1.5€ per cm3 și majorarea prețului la vinietă.
Pe termen lung, considerăm oportună abandonarea integrală a mecanismului actual de accize la import a autovehiculelor în baza capacității cilindrice a motorului și preluarea experienței statelor occidentale. Modelul cel mai des utilizat consta în achitarea TVA din valoarea autovehiculul la import. Într-un astfel de sistem, un imperativ este asigurarea obiectivității evaluării autovehiculelor, fapt care se poate realiza prin utilizarea bazelor de date internaționale ce prezintă valoarea medie unui anumit autovehiculul. O astfel de abordare va elimina conceptul actual greșit, precum că autoturismele de lux se consideră acele autoturisme ce au o capacitate cilindrică mai mare de 2500cm3 (diesel) și 3000 cm3(benzină), iar plata pentru importul autoturismului va fi direct proporțională cu valoarea reală a acestuia, concluzionează analistul IPRE, Adrian Ermurachi.via | ipre.md
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
1803 views
The date of publishing:
15 April /2016 13:30
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
politica bugetar-fiscală pentru 2016 | IPRE | taxa | folosirea drumurilor | acciz | crescut | vinietă | Taxe | achitare | mecanism | indexare | Moldova
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.