Știri
Fără semnătura electronică sau olografă în cererile de acces la informații de interes public
Semnătura electronică sau olografă nu va mai fi obligatorie în cererile de acces la informații de interes public. Această prevedere se regăsește în proiectul de lege privind accesul la informațiile de interes public, aprobat de Parlament în prima lectură.
Documentul își propune asigurarea transparenței activităților în sectorul public. Potrivit autorilor, legea care reglementează în prezent acest domeniu nu corespunde standardelor internaționale în materie de acces la documentele oficiale.
Noua lege introduce termenul de informații de interes public, care reprezintă toate informațiile înregistrate în orice formă (pe hârtie, în formă electronică sau orice alt format), deținute de furnizorii de informații.
De asemenea, se propune extinderea listei subiecților care constituie furnizori de informații. Termenul-limită pentru examinarea și soluționarea cererilor va fi micșorat, de la 15 zile lucrătoare la 15 zile calendaristice.
O altă prevedere a noii legi vizează informațiile cu accesibilitate limitată. Accesul la informații de interes public ar putea fi limitat pentru a proteja unul dintre scopurile legitime ce țin de următoarele domenii: apărarea sau securitatea națională, siguranța sau ordinea publică, prevenirea sau descoperirea infracțiunilor ori contravențiilor, efectuarea urmăririi penale, datele cu caracter personal, secretul comercial, drepturile și proprietatea intelectuală, mediul înconjurător etc. Inițiativa legislativă mai prevede interzicerea limitării accesului la informațiile de interes public care constituie date cu caracter personal referitoare la activitatea profesională a agenților publici, precum: numele, prenumele, funcția, studiile, experiența profesională, sancțiunile disciplinare nestinse sau salariul.
Proiectul de lege privind accesul la informațiile de interes public a fost elaborat de Ministerul Justiției cu suportul Uniunii Europene. Acesta a fost supus consultărilor publice cu participarea reprezentanților autorităților publice și ai societății civile.
Documentul urmează a fi examinat în lectura a doua în plenul Parlamentului.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1206 vizualizări
Data publicării:
13 Mai /2023 11:27
Etichete:
noutati | Semnătura electronică
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.