Diverse

Pentru a fi un mare lider trebuie să știi cum să acționezi

Una dintre cele mai dificile tranziții pentru lideri este trecerea de la a face, la a conduce. Șefii pot chiar să vă admire voința de a vă "sufleca mânecile" pentru a executa misiuni tactice, dar... Pe măsură ce responsabilitățile dvs. devin mai complexe, apare lupta dintre a fi un lider eficient și totodată a păstra titlul de lider. Ceea ce poate fi dureros de evident. Pe termen scurt este posibil să rezistaţi să vă treziţi mai devreme, să stați până mai târziu la birou și să rezolvați cererile cu care vă confruntați. Însă ecuația inversă a resurselor în scădere și a cerințelor crescânde vă va ajunge din urmă și, în acel moment, modul în care îi implicați pe ceilalți stabilește plafonul impactului dvs. de conducere. Limita superioară a ceea ce este posibil va crește doar cu fiecare colaborator pe care îl împuterniciți să contribuie calitativ la prioritățile comune. Deși poate părea dificilă, ridicarea standardelor dvs. vă impune să îmbrățișați un paradox inevitabil de conducere: trebuie să fiți expliciți și mai puțin implicați. Acțiunile de a fi la fel de ocupați și a fi productivi nu sunt neapărat egale. Implicarea dvs. este un amestec de oportunități, mandate și alegeri pe care le faceți cu privire la munca pe care o faceți. Cât de auxiliar sau esențial sunteți pentru succesul acestui portofoliu depinde de cât de decisiv și cu câtă înțelepciune îi activați pe cei din jurul vostru. Acest lucru înseamnă modelarea gândurilor și ideilor altora, în loc să dictați planurile, având o perspectivă bună și văzând propriile priorități cum prind viață prin acțiunile inspirate ale altora. La suprafață, acest sfat este unul de bun simț. Este ceea ce liderii motivaționali ar trebui să facă. Cu toate acestea, prea mulți dintre noi se află într-o stare constantă de supraexprimare, care combină o reacție instinctivă pentru a "proteja" munca. Acest instinct de supraviețuire în cele din urmă diluează impactul nostru printr-un efect continuu, limitat, asupra celorlalți. Pentru a ști dacă ești vinovat de prea mult devotament, răspunde la această întrebare simplă: Dacă ar fi trebuit să îți iei liber o săptămână pe neașteptate, inițiativele și prioritățile tale vor fi puse în aplicare în absența ta? Dacă nu ați răspuns sau dacă nu sunteți sigur, atunci puteți fi mai implicat decât este cazul. Pentru a ridica ștafetapotențialului dvs. de lider, trebuie să vă extindeți prezența prin acțiunile altora. Indiferent de metodologia preferată de delegare, aici sunt patru strategii pe care le-am găsit pentru liderii de la toate nivelurile. Începeți cu motivele dvs. Când oamenii nu înțeleg de ce contează ceva și cum se încadrează în context, este mai puțin probabil să aibă grijă. Dar dacă le explicați ce este în joc, despre modul în care aceștia se încadrează în imaginea de ansamblu și despre ceea ce este unic în ceea ce privește oportunitatea, atunci creșteți relevanța personală și șansele de urmărire. În loc să dați doar justificarea afacerii, faceți o mică ședință pentru a vă împărtăși motivele. Nu puteți motiva pe cineva să aibă grijă de ceva atunci când nu puteți exprima motivele pentru care vă interesează, astfel încât acest pas esențial stabilește tabelul pentru o colaborare eficientă. În caz contrar, lăsați oamenii să ajungă la propria lor concluzie despre ceea ce le cereți să facă și de ce. Riscul de nealiniere este cel mai ridicat în timpul primei conversații, așa că asigurați-vă că vă expuneți și explicați motivele de la bun început. Inspirați angajamentul lor Oamenii sunt încântați de ceea ce este posibil, dar se angajează numai atunci când înțeleg rolul lor în a face acest lucru. Odată ce ați definit lucrarea, ați clarificat sfera contribuției lor și ați asigurat că se aliniază cu capacitatea lor, comunicați cu atenție orice așteptări suplimentare pentru o înțelegere completă. Acest lucru este crucial atunci când aveți în vedere un rezultat precis sau o metodologie în minte. Ei nu vă pot citi gândurile, deci dacă produsul finit trebuie să fie meticulos, rezultatul trebuie să fieclar explicat de la început. După stabilirea clarității, confirmați interpretarea lor (față în față sau, cel puțin, prin telefon, pentru a evita interpretările eronate prin e-mail). "Dar le-am spus cum mi-aș fi dorit să facă!" Nu va fi motivul pentru care mingea a fost abandonată; va fi pur și simplu dovada că nu ați confirmat înțelegerea lor și nu ațiinspirat angajamentul lor. Implicați-vă la nivelul potrivit Este esențial să rămâi implicat, dar gradul contează. Ar trebui să mențineți nivelurile de implicare într-o proporție egală cu așteptările pentru a vă oferi un amestec bun de sprijin și responsabilitate. Cu toate acestea, există riscuri atunci când amestecul nu este corect: prea mult implicat ați putea constitui în mod conștient sau din greșeală micromanarea celor din jurul vostru; prea puțin implicați putea pierde momente critice în care un comentariu de susținere sau un element vital de feedback ar fi esențial. Pentru a vă alege locul, pur și simplu întrebați-i pe oameni la ce nivel corect se bazează stilul lor. Acest lucru nu numai că o să clarificefrecvența punctelor de contact care le vor fi utile, ci leșidă autonomie în modul în care lucrarea delegată va avansa. Practica spune "da", "nu" și "da, dacă" Aceasta este arta și știința de a fi selectiv. Investitorii de succes nu-și distrag banii în toate oportunitățile care le revin, așa că ar trebui să fim la fel de conștienți de timpul nostru. Începeți prin evaluarea atentă a fiecărei cereri care vă vine în cale și aliniați solicitările cu cele mai valoroase contribuții pentru care sunteți cei mai calificați în atingerea scopului. Puteți totuși să consultați, să motivați și să conduceți. Dar sunteți esențiali ca și catalizator. Ținând seama de aceste strategii vă puteți construi capacitatea de a obține ceva prin contribuția altora. Cu acest impuls veți putea să vă concentrați asupra potențialului secundar al colaborării intenționate: să valorificați fiecare sarcină delegată ca o oportunitate pentru dezvoltarea altora.

via | www.cariereonline.ro

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1538 vizualizări

Data publicării:

25 Ianuarie /2018 15:57

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

Leadership | management | administrare

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon