Știri
Măsuri de sporire a capacității administrative a APL-urilor
Ponderea cheltuielilor administrative în veniturile proprii ale autorității publice locale a fost majorată de la 30% la 50%. Astfel, capacitatea administrativă a unei autorități publice locale va fi recunoscută ca fiind adecvată statutului legal al unei APL atunci, când cheltuielile administrative ale acesteia nu depăşesc 50% din suma totală a veniturilor proprii și a defalcărilor de la impozitele și taxele de stat.
În Monitorul Oficial din 13 ianuarie 2023 a fost publicată Legea nr. 370 din 29 decembrie 2022 pentru modificarea unor acte normative, prin care au fost operate modificări în Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrative și în Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală. Modificările au ca scop creșterea capacității administrative a APL.
Astfel, în lista veniturilor APL, care trebuie luate în considerare la evaluarea capacității administrative a respectivelor autorități, se includ și defalcările de la impozitele pe venit a persoanelor fizice.
De asemenea, legea mai prevede că personalul primăriei, inclusiv personalul primăriei și preturilor din municipiul Chișinău și al primăriei municipiului Bălți, încadrat în conformitate cu statul de personal avizat de Cancelaria de Stat, inclusiv persoanele cu funcții de demnitate publică, poate beneficia de o indemnizație lunară calculată proporțional timpului efectiv lucrat în luna respectivă.
Mărimea indemnizației se stabilește proporțional capacității administrative a APL, dar nu va putea depăși 40% din salariul de bază. Criteriile și condițiile de stabilire a indemnizației lunare vor fi prevăzute într-un regulament ce urmează a fi aprobat de Guvern și se va acorda în baza regulamentului intern, aprobat de consiliul local.
Noile prevederi au intrat în vigoare la data publicării în MO.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
884 vizualizări
Data publicării:
16 Ianuarie /2023 07:57
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
indemnizatie | venituri
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.