Monitorul SFS

Activitate reliefantă pe mai multe segmente în executarea legislației fiscale

În perioada 30 martie - 03 aprilie 2015 IFS pe mun. Chișinău a desfășurat 3 seminare destinate contribuabililor din teritoriul administrat, la temele: principiile de determinare a obligațiilor fiscale; impozitele și taxele locale conform Deciziilor aprobate de către Consiliul mun. Chișinău și localităților subordonate pentru 2015; particularitățile calculării taxei pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii; contractarea și utilizarea serviciilor electronice pentru diferitele categorii de contribuabili; aspecte ce țin de conformare voluntară la legislația fiscală referitoare la asigurarea transparenței în activitate; consecințele achitării salariului „în plic”; asigurarea aplicării MCC în cazul efectuării tranzacțiilor în numerar; studierea actelor legislative și normative noi; Calendarul fiscal al contribuabilului; Baza generalizată a practicii fiscale; conținutul ultimei ediții a revistei Monitorul Fiscal; Buletinul informativ. De asemenea, au fost organizate 2 seminare de instruire internă, în cadrul cărora au fost abordate: aplicarea prevederilor Legii insolvabilității nr.149 din 29.06.2012; Regulamentul privind restituirea persoanelor fizice care nu desfășoară activitate de întreprinzător a sumelor aferente impozitului pe venit achitate/reținute în plus; răspunderea pentru încălcările fiscale și procedura de examinare a cazurilor de încălcare fiscală; studierea prevederilor Legii nr.90 din 25.04.2008 cu privire la prevenirea și combaterea corupției; studierea actelor legislative și normative noi; a indicațiilor metodologice instructive parvenite din partea IFPS. În cadrul activității funcționarilor fiscali în sectorul de administrare fiscală (micro-sectorizarea), a fost promovată legislația fiscală în rândurile contribuabililor din raza teritoriilor administrate prin asistența acestora la locul de activitate, în scopul promovării conlucrării parteneriale „de la egal la egal” și asigurării unui nivel înalt al conformării fiscale, precum și informării asupra beneficierii de avantaje ca urmare a conectării la serviciile fiscale electronice. În contextul derulării proiectelor educaționale, pe 2 aprilie DAF Ciocana, de comun cu reprezentanții Camerei de Licențiere, Camerei Înregistrării de Stat, Ministerului Educației, CNAS Ciocana, ODIMM, a participat la seminarul instructiv-educativ cu tematica „Aspecte legale ale inițierii afacerii”, organizat de către colegiul Mondostud-Art. La seminar au participat grupele absolvente de la colegiul respectiv, cărora li s-a adus la cunoștință procedura de inițiere a afacerii proprii, în special au fost familiarizate cu legislația fiscală, cu încadrarea legală în câmpul muncii. Au mai fost desfășurate 2 ședințe cu reprezentanții entităților care au depus cereri de înregistrare în calitate de contribuabili TVA, 3 ședințe de conformare benevolă. Totodată, au fost efectuate 52 vizite fiscale, inclusiv: la agenții economici înregistrați în calitate de contribuabili TVA, urmare a solicitării facturilor fiscale, la modificarea adresei juridice și/sau fondatorilor, urmare a verificării Registrului general electronic al facturilor fiscale, urmare a interpelărilor parvenite din partea altor IFS teritoriale; urmare a analizei economice și financiare a activității acestora. Au fost organizate 4 ședințe privind audierea restanțierilor de comun cu CNAS, CNAM, Preturile din sector cu participarea a 15 agenți economici restanțieri, cărora li s-a acordat termen de achitare a restanței pe care o înregistrează. Urmare, de către 4 dintre aceștia au fost achitate la buget 228,7 mii lei. În context, au fost întreprinse măsuri legate de efectuarea controalelor prin metoda verificării faptice și operative, inclusiv: la comercianții ce desfășoară comerț stradal, cu preponderență cei ce comercializează citrice, în incinta piețelor, centrelor comerciale, la comercianții cu flori, la agenții economici care prestează servicii în domeniul alimentației publice, transportului auto de călători (taxi), precum și în baza petițiilor parvenite în adresa SFS. Astfel, au fost efectuate 144 controale fiscale, la care s-a stabilit 27 încălcări fiscale, cu aplicarea sancțiunilor în sumă de 286,0 mii lei și 120 încălcări contravenționale, cu aplicarea sancțiunilor în sumă 61,8 mii lei. În cadrul controalelor menționate au fost întocmite 46 procese-verbale privind ridicarea corpurilor delicte (sticle, cântare electrice, automobile). Materialele urmează a fi remise în instanța de judecată.

via | www.fisc.md

Instituții:

Serviciul Fiscal de Stat

1569 vizualizări

Data publicării:

06 Aprilie /2015 15:03

Domeniu:

Noutăți fiscale

Etichete:

IFS pe mun. Chişinău | seminare | contribuabili | impozit | taxa

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon