Panorama

Antreprenor în Europa. Cât costă deschiderea unei afaceri dincolo de graniţe

Ideea de antreprenoriat este destul de atrăgătoare, însă o serie de factori precum mediul economic curent, sistemul fiscal apăsător şi birocraţia gândită parcă să încurce orice iniţiativă de a produce bani reprezintă obstacole ce par de neocolit. Afaceri se pot face însă oriunde şi o parte din oameni au înţeles acest lucru. Conform raportului Doing Business 2014, publicat de Banca Mondială şi International Finance Corporation (IFC) citat de Business Magazin , statul european în care este cel mai uşor să deschizi o afacere este Armenia, ce ocupă locul 6 la nivel mondial. Statele care oferă cele mai bune condiţii pentru a demara o afacere sunt Noua Zeelandă, Canada, Singapore, Australia şi Hong Kong.La polul opus se situează Birmania, Eritrea, Haiti, Congo şi Guineea Ecuatorială. Pentru a calcula gradul de dificultate al deschiderii unei afaceri, cei de la Banca Mondială au luat în considerare mai mulţi factori: numărul de proceduri necesare înfiinţării persoanei juridice, numărul de zile necesar, costul şi capitalul de pornire minim. Noua Zeelandă, locul unde pornirea unui business durează mai puţin decât masa de prânz, tot ceea ce trebuie să facă antreprenorii este să completeze un formular on-line, să aştepte câteva ore şi apoi să meargă la camera locală de comerţ pentru a-şi ridica actele. Firmele de consultanţă vor percepe un comision cuprins între 200 şi 500 de euro. Cei care vor să pornească o afacere în Armenia vor descoperi că lucrurile se mişcă destul de repede pentru obţinerea unei ştampile. Statul armean nu percepe niciun fel de taxe pentru înfiinţarea unei firme, însă firmele de consultanţă percep un comision cuprins între 200 şi 500 de euro. Bulgaria este cunoscută pentru măsurile adoptate în ultimii ani pentru atragerea a cât mai multe investiţii străine. Costul pentru o societate este destul de mic, în jur de 60 de euro, însă companiile de consultanţă percep tarife cuprinse între 400 şi 750 de euro pentru întreaga procedură. Procedura de înfiinţare a unei firme în Bulgaria este asemănătoare cu cea din România, există însă ceva diferenţe. Capitalul social minim în România este de 45 de euro, iar în Bulgaria, în jur de 1 euro. Ca şi în România, în Bulgaria procedura de înfiinţare respectă un număr de etape, iar tariful se ridică undeva pe la 500 de euro. Deschiderea unui business în Spania presupune costuri mult mai mari decât în celelalte cazuri analizate. Capitalul minim de pornire este de 3.000 de euro, iar taxele legale percepute se ridică la peste 1.000 de euro. Marea Britanie este un loc potrivit pentru afaceri, iar oficialităţile engleze au adoptat, de-a lungul timpului, mai multe reforme pentru a reduce timpul necesar pentru a intra în posesia actelor finale. Astfel, procedura în Regatul Unit durează 12 zile, iar costurile legale sunt de 65 de lire sterline. Un aspect inedit este că tot procesul poate fi desfăşurat online, motiv pentru care firmele de consultanţă sunt apelate ceva mai rar. În Franţa, lucrurile merg chiar mai repede. Durează mai puţin de o săptămână să intraţi în posesia actelor, iar statul francez a redus capitalul minim, cu mai bine de zece ani în urmă, la doar un euro. Germania este unul dintre statele cu o metodologie complicată atunci când vine vorba de deschiderea unei afaceri. Durata este de minim 15 zile, iar numărul de etape de asemenea ridicat – nouă. Acesta este şi motivul pentru care Banca Mondială şi IFC au poziţionat Germania pe locul 111 în clasamentul Doing Business 2014, în secţiunea destinată startului în antreprenoriat. Ca o concluzie, Business Magazin spune că lansarea unui business peste hotare nu reprezintă neapărat un proces foarte complicat. Dificultăţile pot surveni atunci când se pune problema adaptării la necesităţile unei pieţe externe şi la regimul fiscat aferent.

via www.bani.md

1320 vizualizări

Data publicării:

05 Iunie /2014 11:42

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

business | Europa | antreprenoriat

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon