Panorama

România: Firmele, supuse unor verificări foarte dure la TVA

Firmele care vor cere Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) să fie înregistrate în scopuri de TVA vor fi supuse, de la 1 februarie, unei analize care implică documente şi informaţii complexe, interviu cu inpectorii şi control antifraudă, dacă apar suspiciuni de activităţi evazioniste. De luna viitoare, procedura de înregistrare în scopuri de TVA (primirea unui cod pentru operaţiuni impozabile) devine mult mai strictă. Aşa cum declara pentru Capital, în decembrie, preşedintele ANAF, Gelu Ştefan Diaconu, noile prevederi au ca scop combaterea evaziunii la TVA care a atins un nivel îngrijorător. Declaraţiile şefului Fiscului pot fi citite aici: Noua procedură se află în Ordinul ANAF 17/2015 şi instituie trei criterii pe baza cărora inspectorii vor decide dacă răspund afirmativ cererii de înregistrare. Primul criteriu vizează desfăşurarea activităţii firmei în sediul social, în sediile secundare sau în afara acestora. Al doilea criteriu se referă la înregistrarea fiscală în România a administratorului/asociaţilor şi la verificarea cazierului fiscal al acestora. Ultimul criteriu înseamnă o analiză de risc privind intenţia şi capacitatea companiilor de a desfăşura activităţi economice care implică operaţiuni taxabile şi/sau scutite de TVA cu drept de deducere. În cazul fiecărui criteriu, cererile trebuie să includă declaraţii pe proprie răspundere ale reprezentanţilor societăţii. Pentru evalurea celui de-al treilea criteriu, se depune formularul 088 (Declaratia pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA) care conţine 18 întrebări referitoare la activitatea anterioară şi curentă a adminitratorilor, asociaţilor, detalii despre sediul social, conturi bancare, operaţiuni etc. În concluzie, noile reglementări vor creşte atât numărul de documente care trebuie depuse la fisc, precum şi complexitatea informaţiilor pe care trebuie să le conţină. În aceste condiţii, apare riscul unor complicaţii birocratice pentru companiile care nu au nicio intenţie de a face evaziune fiscală. În urma analizei, ANAF emite o decizie în care constată dacă au fost îndeplinite criteriile integral, deloc sau parţial. În primele două situaţii este decisă emiterea codului, respectiv, respingerea cererii, iar în a treia situaţie are loc un interviu la sediul ANAF. Reprezentaţii firmei vor primi o invitaţie cu data, ora şi locul discuţiei, precum şi lista documentelor care trebuie aduse suplimentar. Dacă în urma interviului, inspectorii consideră că informaţiile nu sunt corecte sau complete vor cere un control antifraudă la sediul societăţii. Răspunsul ANAF va fi dat într- o zi dacă cererea va fi acceptată sau respinsă pe loc, fără a mai fi cerute alte informaţii, în cinci zile dacă este necesară discuţia la ANAF şi în 30 de zile dacă se impune o verificare antifraudă.

via | www.capital.ro

1616 vizualizări

Data publicării:

30 Ianuarie /2015 15:10

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

Fisc | fiscale | TVA | ANAF | firme | Cod fiscal | România

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon