Știri

Procesul de solicitare a creditelor prin intermediul FGC va fi automatizat

Pentru a facilita procesul de interacțiune dintre părțile implicate în procesul de garantare a creditelor prin intermediul Fondului de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile mici și mijlocii1, gestionat de ODA,  cabinetul de miniștri a aprobat în ședința de astăzi, 18 octombrie, proiectul Conceptului Sistemului informațional de gestiune a garanțiilor financiare pentru credite (SI GGFC) și a Regulamentului privind modul de ținere a resursei informaționale formată de Sistemul informațional de gestiune a garanțiilor financiare pentru credite.

 

Procesele de solicitare, examinare, eliberare și monitorizare de către  ODA a garanțiilor destinate creditelor contractate de intreprinderile micro, mici și medii sunt destul de complicate și necesită implicarea mai multor persoane cu diferite roluri din cadrul ODA și entitățile de creditare, precum și beneficiarii garanțiilor financiare. La moment, procedurile operaționale existente în procesul acordării garanțiilor financiare pentru credite sunt bazate pe fluxul documentelor pe suport de hârtie.

 

Astfel, SI GGFC reprezintă totalitatea de resurse şi tehnologii informaționale, destinate înregistrării, păstrării, prelucrării, furnizării și utilizării informației și formării resursei informaționale cu privire la dosarele garanțiilor financiare pentru credite, cu privire la solicitanții de garanții financiare pentru credite, din momentul înregistrării acestora și până în momentul arhivării datelor.

 

Sistemul va permite automatizarea și digitalizarea întregului proces de garantare precum și formarea bazei de date prin importul datelor istorice; înregistrarea, actualizarea, controlul şi analiza informației cu privire la obiectele și subiecții garanțiilor financiare, dar și colectarea și formarea informației statistice.

 

Utilizatorii SI GGFC vor fi autorizați să acceseze doar blocurile funcționale şi datele pentru care au permisiunile necesare, conform rolurilor fiecăruia. Utilizatorii şi rolurile acestora vor fi gestionate prin intermediul serviciului MPass.

 

Sistemul va fi supus unui control intern și extern, cel intern fiind efectuat de posesor și deținător, iar controlul extern va fi efectuat anual de către autoritățile administrației publice autorizate.

 

Conform datelor, în anul 2022,  ODA a gestionat 966 de garanții financiare, în valoare de 967,2 mil.lei care au facilitate debursarea creditelor în sumă de 2.16 mld. lei și au generat efectuarea investițiilor în economia națională de peste 2,49 mld.lei. Totodată, pe toată perioada de gestiune a FGC de către ODA, au fost emise 1434 garanții în valoare totală de 1,6 mld. lei, care au facilitate debursarea creditelor în valoare de 2,73 mld. lei, acestea, la rândul lor au generat investiții în economie de peste 3,29 mld. lei.

 

_________________

1 Fondul de Garantare a Creditelor este un instrument de suport antreprenorial, creat și gestionat de ODA, care are misiunea de a emite garanții financiare ce garantează creditele solicitate de ÎMM de la instituțiile financiare partenere.

 

 

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

478 vizualizări

Data publicării:

18 Octombrie /2023 10:00

Catalogul tematic

Noutăți

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon