Монитор ГНС
În atenția contribuabililor care au obligația prezentării declarațiilor fiscale
Serviciul Fiscal de Stat reiterează că declarațiile fiscale, aferente perioadelor fiscale începând cu 1 ianuarie 2023, se prezintă de către toți contribuabilii (persoanele juridice sau persoane fizice care desfășoară activitate de întreprinzător sau profesională), indiferent de numărul de salariați, precum și persoanele fizice rezidente care direcţionează un cuantum procentual din impozitul pe venit calculat anual la buget doar în mod electronic.
Pentru a prezenta declarațiile prin metode automatizate de raportare electronică, contribuabilii trebuie să dețină semnătură electronică sau mobilă emisă de către prestatorii de servicii de certificare acreditați în domeniu.
În acest sens, recomandăm tuturor contribuabililor care au obligația de a prezenta declarații fiscale și nu dețin la moment semnătura electronică sau mobilă, să demareze procesul de solicitare și obținere a acesteia de la prestatorii respectivului serviciu.
Semnătura electronică poate fi obținută de la următorii prestatori de servicii de certificare:
I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”
Semnătura electronică poate fi obținută aplicând pe următorul link.
Ghiduri video de utilizare a semnăturii electronice pot fi consultate aici.
Telefon de contact: 022 822 222, e-mail: pki@sfs.md
I.M. Orange Moldova S.A.
Serviciul semnătura mobilă poate fi activat prin depunerea cererii la unul din magazinele prestatorului.
Activarea serviciului Semnătura Mobilă este gratuită și se achită doar la utilizare. Prețul standard al unei semnături constituie 3 lei.
Toată informația aferentă semnăturii mobile, inclusiv instrucțiuni de utilizare, poate fi consultată pe pagina-web a prestatorului la următorul link.
I.M. Moldcell S.A.
Serviciul semnătura mobilă poate fi activat prin formarea codului *222*5#ok de pe dispozitivul Dvs mobil și alegerea unui pachet din cele oferite de prestator.
Toată informația aferentă semnăturii mobile poate fi consultată pe pagina-web a prestatorului la următorul link.
I.P. „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică”
Semnătura electronică poate fi obținută la accesarea următorului link.
Ghidul de utilizare a semnăturii electronice poate fi consultat aici.
Telefon de contact: 022 820 911, e-mail: semnatura@semnatura.md
I.P. Agenția Servicii Publice
Buletinul de identitate electronic este actul de identitate de uz intern și care conţine mijloacele semnăturii electronice şi certificatele cheilor publice, care se introduc în mediul de stocare electronică a datelor.
Certificatele cheilor publice sunt valabile pe un termen de 2 ani, iar la expirarea acestui termen, la cererea titularului buletinului de identitate electronic valabil, se eliberează certificate noi conform tarifului stabilit.
Pentru mai multe detalii, recomandăm accesarea paginii-web oficiale a prestatorului, la următorul link.
După obținerea semnăturii electronice, contribuabilul urmează să se autentifice prin intermediul site-ului www.sfs.md în SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” pentru a putea prezenta declarațiile fiscale în mod electronic.
Pentru obținerea suportului privind autentificarea în SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” sau prezentarea declarațiilor fiscale contribuabilii pot contacta Centrul unic de apel al Serviciului Fiscal de Stat la numărul de telefon 0 8000 1525 (apel gratuit) sau să se adreseze la Direcția de deservire fiscală din raza de deservire.
Informația detaliată privind pașii care urmează să îi parcurgeți în vederea depunerii declarațiilor fiscale în mod electronic poate fi consultată pe pagina-web oficială a SFS, la următorul link.
Tutorial video privind semnătura digitală.
Recomandăm să citiți și: Din 1 ianuarie, noi categorii de contribuabili vor fi obligați să utilizeze metodele de raportare electronică. Trei pași pentru accesarea sistemului
Счет пользователя создан успешно. Для подтверждения регистрации пройдите по подтверждающей ссылке, действительной в течение 30 календарных дней, отправленной на указанный в формуляре регистрации е-майл.
Задайте нам вопрос
Есть необходимость получить ответ на вопрос, или хочешь предложить тему для статьи, поясняющей практические аспекты деятельности? Зарегистрируйся, отправь вопрос или тему для статьи и в кратчайшие сроки получишь ответ эксперта на электронный адрес или в профиле на странице.
Е-майл *
Заказать услугу по телефону
Введите правильные данные и вскоре с вами свяжется оператор
Имя *
Фамилия *
Е-майл *
Телефон *
Отзыв
Для отслеживания статуса обработки отправленного отзыва, рекомендуем зарегистрироваться на странице. Таким образом ответ, отправленный Вам периодическим изданием «Monitorul Fiscal FISC.md» сохранится и отразится в Вашем профиле. В случае отправки отзыва без регистрации, ответ будет отправлен на ваш е-майл.
Е-майл *
Уважаемый пользователь
Для дальнейшего улучшения качества и доступности поставленных посредством сайта услуг, просим оставить отзыв.
1287 просмотры
Дата публикации:
09 Февраль /2023 14:04
Catalogul tematic
Новости | Электронные услуги
Ключевые слова
serviciul fiscal de stat | format electronic | dare de seamă | Semnătura electronică
0 комментарии
Только для пользователей зарегистрированные и авторизованные обладают право публиковать комментарии