Știri

Soluționarea contestațiilor: măsuri de remediere până la desfășurarea ședinței de examinare a contestației

Până la transmiterea punctului de vedere sau până la desfășurarea ședinței deschise de examinare a contestației la Agenția Națională pentru Soluționarea Contestației, autoritatea contractantă are dreptul să adopte măsuri de remediere considerate necesare ca urmare a deficiențelor invocate de către contestator.

 

În Monitorul Oficial din 7 martie curent a fost publicată Hotărârea pentru modificarea Regulamentului de organizare și funcționare a Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor (aprobat prin Hotărârea Parlamentului nr. 271/2016).

 

Astfel, Regulamentul menționat a fost completat cu prevederi conform cărora până la examinarea contestațiilor depuse, autoritatea contractantă are dreptul să adopte măsuri de remediere. Însă aceasta va trebui să informeze participanții la procedura de achiziție, inclusiv ANSC, despre măsurile de remediere aplicate, având obligația de a le publica și în Sistemul informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice (SIA RSAP), nu mai târziu de o zi de la data adoptării. Totodată, în cazul procedurilor care nu au fost inițiate prin intermediul SIA RSAP, măsurile de remediere adoptate se comunică contestatorului și celorlalți operatori economici implicați în procedură, nu mai târziu de o zi de la data adoptării lor, prin orice mijloc de comunicare adecvat și disponibil în general.

 

În același timp, dacă se consideră că măsurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea actelor invocate ca fiind ilegale, contestatorul trimite Agenției o cerere de renunțare la contestație. În acest caz, Agenția dispune încetarea procedurii de soluționare a contestației.

 

De asemenea, Regulamentul de organizare și funcționare a ANSC a mai fost completat cu un punct nou conform căruia este inadmisibilă prezentarea unor noi motive de contestare sau formulare unor noi capete de cerere pe calea concluziilor scrise sau orale ori a precizărilor la contestație ulterior termenului legal de formulare a acesteia.

 

Hotărârea a intrat în vigoare la data publicării.

 

Conform datelor, în anul 2022, au fost depuse de către operatorii economici 1135 de contestații, dintre care 1000 din contestații s-au referit la rezultatul procedurii de achiziție publică, iar 135 - la documentația de atribuire.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

542 vizualizări

Data publicării:

12 Martie /2024 08:00

Catalogul tematic

Noutăți fiscale

Etichete:

remediere | examinare | solutionarea contestatiilor | contestatii

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon