Știri
Afaceri la distanță: facilitarea administrării business-ului și angajării online
Facilitarea administrării online a unei afaceri, crearea posibilităților pentru diaspora și investitorii străini să deschidă online și să administreze la distanță afaceri în RM, îmbunătățirea mediului de afaceri, reducerea birocrației și a costurilor pentru antreprenori și pentru stat sunt doar unele obiective ale proiectului de lege cu privire la modificarea unor acte normative, elaborarea căruia este anunțată de Ministerul Economiei.
Astfel, digitalizarea, în special a serviciilor publice pentru business, trebuie să conducă la posibilitatea de a dezvolta o afacere în țara noastră fără interacțiune directă cu autoritățile. Inițiativa este concepută pentru a scana și a acoperi vidurile legislative existente, odată ce mai multe servicii esențiale pentru business nu sunt digitalizate „cap-coadă” și nu aduc impactul economic scontat.
Elementele identificate la etapa actuală și pentru care se oferă soluții sunt divizate convențional în două blocuri. Primul se va axa pe subiecte tehnice, iar cel de-al doilea va reglementa atât munca, cât și desfășurarea activității economice la distanță.
Blocul tehnologic va viza:
- Procedura de acordare a IDNP investitorilor străini (element inevitabil pentru înregistrarea și administrarea afacerilor la distanță).
- Asigurarea aplicării eKYC și MobiSign pentru diaspora și investitorii străini.
- Asigurarea notarizării digitale ca opțiune pentru antreprenori autohtoni, diasporă și investitorii străini.
- Instituirea regimului juridic al actului notarial electronic și particularitățile activității notariale electronice, locul actului notarial electronic în actele emise de notar, cerințe pentru actul electronic, modul de întocmire, semnare, înregistrare și arhivare
- Asigurarea obligatorie a versiunii engleze a formularelor și serviciilor publice pentru business (formulare, documente de constituire, acte permisive, interacțiune cu ASP etc.).
Al doilea bloc de amendamente ține de relațiile de muncă și protecția angajatului:
- Legalizarea muncii la distanță, clarificarea regimurilor salariului, taxelor, precum și a contribuțiilor sociale (CNAS, CNAM). Modificările propuse concretizează faptul că străini care se vor încadra în activitatea de muncă în companiile din Republica Moldova fără a deveni rezidenți fiscali, vor fi scutiți de obligația achitării contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii și a primelor de asigurare medicală obligatorie.
- Posibilitatea de angajare la distanță în aceste companii a cetățenilor străini, fără permis de ședere în RM, clarificarea aspectelor procedurale de interacțiune între străini și autoritățile competente care eliberează diferite permise pentru aceștia, în scopul implementării posibilității depunerii actelor în adresa autorităților în format electronic, cu aplicarea semnăturii electronice emise în condițiile legii.
- Clarificarea regimului securității muncii, a certificatelor medicale și a riscurilor la locul de muncă.
- Preluarea bunelor practici aplicate pentru Moldova IT viza în toate sectoarele economiei (valabil la momentul de față doar pentru rezidenții IT Park).
- Aplicarea pentru permisul de muncă în RM la distanță, în prealabil.
Propunerile părților interesate asupra inițiativei pot fi prezentate până la 26 decembrie 2022 în adresa persoanei responsabile pentru elaborarea proiectului: Rusanovschi Oxana (Consultant principal, Direcția politici în domeniul tehnologiei informației și economiei digitale ) Tel . 022 250 636 / Email : oxana.rusanovschi@me.gov.md
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1194 vizualizări
Data publicării:
22 Decembrie /2022 07:56
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
organe de administrare | nerezidenti | cerere online | business
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.