Analitica și statistica

Indicatorii pieței serviciilor TV contra plată, în scădere

Piața serviciilor TV contra plată și-a menținut și în anul 2016 tendința de scădere din ultimii trei ani. Numărul total de abonați a scăzut în anul trecut cu 1,9 la sută față de 2015, iar veniturile provenite din vînzările acestor servicii s-au redus cu 3,2 la sută, potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI). Numărul total de abonați la serviciile TV contra plată în anul 2016 a constituit 269,9 mii, iar cifra de vînzări a coborît la 151,7 mil. lei. Diminuarea numărului total de abonați la serviciile TV contra plată a fost determinată de micșorarea bazei de abonați a operatorilor rețelelor de cablu. Numărul acestora a scăzut cu 7,1 la sută, pînă la 191,8 mii. În același timp, baza de abonați a operatorilor de rețele IP TV a crescut cu 13,6 la sută și a depășit cifra de 78 mii. Conform datelor prezentate ANRCETI de către 108 furnizori activi ai serviciilor TV contra plată, în anul trecut 71 la sută din numărul total de abonați au utilizat rețele TV prin cablu, iar 28,9 la sută - rețele IP TV. Aceleași date arată că 55,4 la sută din abonați au recepționat semnalul TV în format analogic și 44,6 la sută - în format digital. Diminuarea volumului total al veniturilor provenite din vînzarea serviciului TV contra plată a fost cauzată de scăderea vînzărilor realizate de furnizorii care operează rețele de cablu. Cifra de afaceri a acestor furnizori a scăzut, față de anul 2015, cu 10,6 mil. lei.

via | moldpres.md

1333 vizualizări

Data publicării:

25 Martie /2017 10:49

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

piata serviciilor | televiziune | ANRCETI | abonati | Moldova

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon