01
10 2014
1963

Magenta Consulting: Cine utilizează internet în Moldova

În 2011, un studiu emis de o companie internațională de hosting, plasa Republica Moldova în top 10 țări cu cea mai mare viteză de internet. Pentru comparație, SUA se plasa pe locul 29. Locul 1 era ocupat de Coreea de Sud, iar Moldova, de pe poziția 8, era precedată de țări precum Letonia, Lituania, Suedia, România.

Este internetul ieftin în Moldova?

Scepticii pun performanțele noastre tehnologice pe seama companiilor internaționale de telecomunicații, care profitând de dimensiunile mici ale țării, au creat aici un soi de “laborator” pentru testarea noilor tehnologii.

Partea bună e că și locuitorii au avut de profitat. Concurența a generat pentru ei servicii de internet la viteză înaltă, calitative și la prețuri cu mult mai accesibile decât în alte țări europene. Spre exemplu, în Moldova prețul mediu per MB este de 0.81 dolari, față de Regatul Unit cu 2.58$, Germania cu 3$, Franța și Spania cu peste 6$.

Satele ies în on-line

Un salt notabil s-a produs și cu aria de acoperire. Cu doi ani în urmă, rata de penetrare a internetului pentru țara noastră era de 43,3%, fapt ce situa Moldova pe locul 101 într-un top din 209 state ale lumii. Acum, arată cel mai recent studiu realizat de compania de cercetări de marketing și consultanță Magenta Consulting privind nivelul de utilizare a internetului în 2014 procentajul total este de 58,9%. Iar diferența dintre sat și oraș este de numai 17,2%.

Marja de utilizare a internetului în zona rurală față de cea urbană – 52% la sat vs 69% la oraș.

Ce înseamnă aceasta? Răspunsul e simplu, dar și vast —posibilități — atât pentru frunizori, cât și pentru utilizatori. De aceea, de această data Magenta Consulting și-a axat cercetarea pe obiectivul de a afla cine se află de partea cealaltă, mai exact cine sunt consumatorii locali de internet.

internetul în Moldova nu e doar pentru plăcere?

  • Studenții —97% dintre studenții respondenți la sondaj au indicat că navighează pe internet zilnic. Și dacă ar fi să oferim o doză meritată de încredere tinerilor, presupunând că nu doar se distrează, dar și studiază, niște oferte ce i-ar ajuta în acest sens, le-ar asigura operatorilor locali mai mulți clienți, iar studenților, posibil, un viitor mai bun. În orice caz, practica Magenta Consulting în cercetări demonstrează că de regulă clienții sunt mai predispuși să devină fideli atunci când li se oferă soluții personalizate, de real ajutor, la necesitățile cotidiene.

Poziția startup-urilor și afacerilor mici față de internet

  • Businessul mic —o constatare îmbucurătoare este că businessul mic iese în on-line. 83% din respondenții ce dețin afaceri mici sunt și utilizatori activi ai internetului. Iar în condițiile în care accesul la această resursă în interiorul țării se extinde tot mai mult, internetul devine un instrument util pentru promovare, mărirea numărului de clienți și creșterea vânzărilor. Este știut, în spațiul web magazinele nu se închid niciodată.

Electoratul ce nu merită ignorat

  • Casnicele de asemenea reprezintă o categorie importantă de utilizatori. 61% dintre ele petrec zilnic câteva ore pe internet. În cadrul cercetărilor sociale anterioare, Magenta Consulting a descoperit că ele constituie o parte importantă din electoratul fracțiunilor politice PD, PL și PLDM. Iar aceasta nu este decât o oportunitate în plus de a transmite mesajele alegătilor prin mijloacele ce asigură un impact sigur.

Iată unde trebuie plasate ofertele de muncă


  • Șomerii —Pentru angajatori și persoanele dedicate Resurselor Umane, aflate în căutare de forță de muncă, ar putea fi interesant că peste 50% din șomeri caută un serviciu anume în spațiul web. Tot aici pot fi găsiți și freelancerii. 56,1% din liber profesioniști își expun ofertele de servicii pe internet.

Publicitatea pentru bunici e mai eficientă la TV

Într-un final, experții în consultanță și cercetări de marketing de la Magenta Consulting constată că pensionarii nu sunt publicul indicat pentru oarecare promovări on-line. Doar 15% dintre ei își petrec timpul pe net, iar în cazul persoanelor de peste 70 de ani acest indicator scade până la 5%.

Utilizatorii internetului după statutul social



Cât se poate de câștigat din publicitatea on-line în Moldova?

Banii se învârtesc totuși în spațiul virtual. Peste 80% din respondenții la sondajul despre utilizarea internetuluiau declarat venituri de 6.000 până la 12.000 de lei pe lună. Iar 79.5% —mai mult de 12.000 de lei.

Nota metodologică: datele despre utilizarea internetului în Republica Moldova au fost colectate și analizate de către compania Magenta Consulting pe un eșantion de 1249 de persoane cu vârstă între 18-60 de ani din întreaga republică. Datele au fost colectate în perioada 08 iulie — 27 iulie 2014.

via itmoldova.com

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.