18
04 2018
934

Publicația Periodică „Monitorul fiscal FISC.MD” – la vârsta de maturitate

Dacă e să ne uităm din punt de vedere simbolic, cifra 7 are un șir de conotații semnificative – 7 zile în care Dumnezeu a creat lumea, cele 7 minuni ale lumii, 7 culori ale curcubeului, 7 ani de acasă și altele. Parafrazând, am putea spune că și pentru „Monitorul fiscal” această cifră este încărcată de simbolism pentru că semnifică, în primul rând, maturitatea.

Despre asigurarea misiunii principale a publicației, despre cele mai importante realizări înregistrate pe parcursul celor 7 ani de activitate, dar și despre planurile de viitor, am discutat cu directorul P.P. „Monitorul Fiscal FISC.MD” – Rodica Musteața-Staci.

Dnă Musteața-Staci, 7 ani nu este o perioadă de timp atât de mare, însă suficientă pentru anumite realizări. Care sunt succesele publicației?

– Consider că cea mai mare realizare este versiunea de tipar a revistei, cu care inițial ne-am lansat și care a rezistat în timp, cu toate că tendințele sunt îndreptate din ce în ce mai mult către presa online. Astfel, revista, apărută acum 7 ani, a crescut și s-a dezvoltat, fiind astăzi o sursă veridică de informare pentru toți contabilii, auditorii, fiscaliștii.Am muncit mult la acest produs, depunând efort și o parte din sufletul nostru în fiecare dintre cele 43 de ediții ieșite până la moment de sub tipar, de aceea consider că anume el este cea mai importantă realizarea a noastră.

Un alt succes este varianta electronică, lansată în anul 2013. Astăzi, aceasta se bucură de popularitate în rândul abonaților noștri, circa 2 mii dintre ei optând pentru versiunea online a publicației. Pe parcursul anilor, ediția electronică a fost adaptată necesităților cititorilor, oferindu-le și posibilitatea de a se abona individual, de a adresa întrebări, dar cel mai mare avantaj este că pot accesa informația necesară 24/24 ore.

Pentru că am menționat despre întrebări, un alt rod al muncii noastre este rubrica Adresează-ne o întrebare, disponibilă pe portalul nostru. Aceasta oferă abonaților posibilitatea ca, prin câțiva pași simpli, să poată interveni cu orice întrebare de ordin fiscal, contabil, juridic etc., primind în scurt timp răspunsul. În acest fel, noi nu doar facilităm interacțiunea cititorilor cu diferiți specialiștii, care ne acordă răspunsurile, dar și oferim o platformă deschisă și interactivă pentru contribuabili.

Un rezultat îmbucurător este versiunea mobilă a ediției electronice, care a fost modernizată și actualizată anul trecut. Astfel, abonații noștri au posibilitatea oriunde și oricând, de la tabletă, telefon mobil, laptop, să ne acceseze. Vreau să menționez că pagina deschisă de pe deviceuri diferite de ecranul PC sau laptop permite vizualizarea acelorași rubrici, ca și în versiunea deplină.

Toate acestea au devenit realitate, fiindcă am reușit să consolidăm timp de 7 ani o echipă mare de profesioniști – staful tehnic, autorii, Colegiul de redacție, Grupul de lucru – care depune mult efort pentru ca totul să meargă în mod firesc. Nu știu dacă cineva își pune întrebarea cum apare revista pe masa sa, cum apar știrile în ediția electronică, cum se conlucrează cu agențiile de presă și curierat – în acest sens, staful tehnic îndeplinește, zi de zi, o muncă complexă, pentru care le mulțumesc.

Într-un cuvânt, Monitorul fiscal a devenit ca o mare orchestră, unde fiecare membru își joacă partida ca pe note şi îşi îndeplineşte funcţia cu dedicaţie pentru rezultatul comun – cititorul informat. Fiecare instrument al acestei orchestre este organizat în așa fel ca să asigure funcționalitatea tuturor proceselor.

Pentru că ținem la cititorii noștri și dorim să le oferim cât mai multe exemple de aplicare a legislației fiscale, am adus în echipa noastră de autori mai mulți practicieni cu experiență vastă. Publicația colaborează, în total, cu peste 100 de autori din diverse domenii – audit, contabilitate, juridic, social, economic-financiar.

Noi nu suntem o publicație generalistă, dar ne adresăm unei categorii aparte de cititori, care așteaptă de la noi exactitate în ceea ce privește aplicarea corectă a legislației, de aceea nu ne permitem să dăm greș sau să ducem în eroare contribuabilii. În acest sens, avem un filtru al calității, pe care îl asigură Colegiul de redacţie şi Grupul de lucru, iar implicarea lor ne oferă un plus de credibilitate, datorită deschiderii și suportului oferit de conducerea Serviciului Fiscal de Stat, în persoana domnului Serghei Pușcuța.

Aș vrea să trec în revistă și parteneriatele stabilite cu diferite organizații și instituții – la moment avem semnate circa 20 de acorduri de colaborare – și să le mulțumesc pentru o colaborare eficientă partenerilor noștri: în primul rând Serviciului Fiscal de Stat, a cărui poziție oficială o reprezentăm; fondatorului nostru – Î.S. „Fiscservinform”; ACAP; ODIMM; Ecofin Consult; Camerei Tinerilor Antreprenori; Agenției Informaționale de Stat Moldpres; RTS; Proactive; Clubului Moldovenesc de Jocuri Intelectuale; Mybusiness.md; Camerei de Comerț și Industrie; Klassika Asigurări; Vioser Consulting; Moldova Agroindbank. Printre cele mai recente parteneriate sunt cele stabilite cu Teatrul Național Eugene Ionescu și cu Consiliul Economic pe lângă Prim-ministru.

– Cum a apărut ideea lansării unei publicații destinate implementării legislației fiscale și sistematizării practicii fiscale?

– Publicația a fost lansată în anul 2011, la inițiativa domnului Nicolae Platon, șeful din acea perioadă a Serviciului Fiscal de Stat, care a promovat ideea editării și difuzării unei publicații periodice de profil, ce urma să reflecte în mod obiectiv, operativ și multilateral activitatea Serviciului Fiscal de Stat din Republica Moldova. Și, în primul rând, poziția oficială a Serviciului Fiscal de Stat referitor la aplicarea corectă a legislației fiscale în vigoare. Tot atunci au fost aprobate și denumirea publicației, conceptul, periodicitatea și conducerea, care, între timp, s-a modificat.

Un rol incontestabil în lansarea Monitorului fiscal îl are fondatorul nostru – Î.S. „Fiscservinfom”, care, să spunem așa ne-a fost ca un părinte, pentru că pe umerii întreprinderii cădea întreaga responsabilitate pentru gestiunea instituțională a activității publicației. Pe parcursul anilor, noi am reușit să trecem la activitatea în condiții de autogestiune, fiind capabili să ne asigurăm independent toate procesele – de la planificarea conținutului fiecărui număr, identificarea autorilor, logisitică, promovare, comercializare etc. În acest sens, vreau să-i mulțumesc mult domnului Vitalie Coceban, administratorul Î.S. „Fiscservinfom”, care a fost și rămâne susținătorul nr. 1 în echipa noastră tehnică. În curs de 7 ani publicația rezistă și se dezvoltă, realizându-și misiunea – de a informa contribuabilii despre implementarea corectă a legislației fiscale.

– Care sunt obiectivele principale stabilite pentru anul 2018?

– Ne propunem foarte multe lucruri, sperăm să le reușim pe toate. În primul rând, vrem să extindem tematica materialelor atât din ediția tipărită, cât și din cea electronică, pentru că un contabil nu are nevoie doar de informație din domeniul său de activitate, el dorește să fie la curent cu tot ce se întâmplă și în domeniile aferente profesiei sale. De aceea, pe parcursul anului vom crea condiții pentru diversificarea ariei informației publicate, vom crește numărul materialelor din domeniul vamal, statistică, financiar-bancar, contribuții de asigurări sociale de stat, prime de asigurare medicală etc.

Dezvoltarea în continuare a ediției electronice este o prerogativă importantă pentru noi, pagina web fiind zilnic accesată de circa 5 mii utilizatori activi. Analiza unui sondaj realizat anul trecut arată că, după tipuri de abonamente, rata Abonamentului electronic crește ferm, atingând nivelul de 37,7% din totalul respondenților, iar funcționalitatea ediției electronice www.monitorul.fisc.md a fost apreciată ca bună în proporție de 60% și foarte bună, de 31,5%.

O altă prioritate ar fi consolidarea serviciului de consultanță fiscală a abonaților, reieșind din numărul tot mai mare de solicitări în acest sens. Vrem să ne asumăm pe deplin rolul de „consultant personal” pentru utilizatorii noștri.

Un alt obiectiv este participarea noastră la programul de conformare voluntară a contribuabililor, desfășurat de SFS, acest lucru va fi posibil ca urmare a trecerii publicației sub gestiunea Serviciului Fiscal de Stat, în contextul reformelor ce au loc în cadrul mai multor instituții. Vom realiza acest lucru prin promovarea amplă a actelor normative cu caracter fiscal, a aspectelor practice ale activității SFS, a evenimentelor din activitatea organului fiscal și prin alte acțiuni ce vor spori cunoștințele contribuabililor în domeniul fiscalității.

– Ce mesaj doriți să transmiteți cu ocazia marcării celor 7 ani de la fondarea publicației?

– De 7 ani aducem cele mai importante noutăți din domeniul fiscal, contabil, al auditului, răspundem la întrebările ce apar în activitatea contabililor, învățăm împreună să punem în aplicare legislația fiscală și ținem piept împreună provocărilor ce apar în domeniile de activitate ale cititorilor. Nu știu dacă 7 ani e mult sau puțin, dar cred că e suficient pentru a pune acea bază de care are nevoie un contribuabil bine informat, care, cunoscând subtilitățile legislației, devine, în timp, Contribuabil Onest.

Stimați cititori, parteneri, abonați, Cu ocazia marcării celor 7 ani de activitate, în primul rând, țin să vă mulțumesc pentru că ne sunteți alături și ne dăruiți convingerea că munca noastră este utilă și apreciată.

Vă mulțumesc pentru fidelitate și pentru faptul că ne-ați ales drept sursă veridică de informare. Aceasta ne impune să fim mai buni, mai operativi, mai echidistanți și mai bine informați – pentru ca să corespundem așteptărilor dumneavoastră.

Suntem convinși că sloganul nostru – Cunoaște și aplică corect și-a atins obiectivele, dar, totodată, conștientizăm că mai avem de muncit. Vom depune efort ca și pe parcursul următorilor ani să venim cu cele mai prețioase informații care vor contribui la prosperarea afacerii Dvs.

Toate realizările noastre nu ar fi fost posibile fără eforturile unei echipe profesioniste, fără implicarea plenară și cu dedicație a fondatorului nostru Î.S. „Fiscservinform”, a Serviciului Fiscal de Stat, Colegiului de redacție, Grupului de lucru, a autorilor, cărora le mulțumesc pentru suportul acordat pe parcursul anilor.

Totodată, pentru că la începutul lunii aprilie am sărbătorit Ziua Profesională a Contabililor, cei, cărora, în primul rând, se adresează revista noastră, vreau să le doresc realizări frumoase, noi oportunități de dezvoltare și afirmare, iar noi – Publicația Periodică „Monitorul fiscal FISC.MD”, vom depune maxim eforturi ca și în continuare să îi familiarizăm cu noutățile din domeniu.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.