Știri
Procedura depunerii cererii de obținere a autorizației de AEO va fi simplificată
Cabinetul de miniștri a aprobat în ședința de astăzi, 21 iunie, proiectul hotărârii cu privire la instituirea Sistemului informațional de gestionare a autorizației de agent economic autorizat (SIA e-AEO).
Reamintim că Programul Agent Economic Autorizat se referă la agenții economici care îndeplinesc în mod voluntar criteriile reglementate de legislația vamală și stabilesc o relație strânsă de cooperare cu autoritățile vamale, în scopul asigurării unui obiectiv comun – siguranța și securitatea lanțului de aprovizionare. Antreprenorii care îndeplinesc aceste cerințe au dreptul să beneficieze de simplificări și facilități vamale, obținând astfel statutul de AEO (un program de parteneriat între autoritatea vamală și mediul de afaceri).
Astfel, SI „e-AEO” este destinat pentru asigurarea formării resursei informaționale privind operatorii economici autorizați, prezentarea informației autorităților administrației publice, persoanelor fizice și juridice, autorităților vamale ale altor țări în ordinea și modul prevăzut de legislație.
Menționăm că lista autorizațiilor AEO va fi unica sursă oficială de informație despre operatorii economici autorizați, tipul autorizației și statutul ei.
Conform proiectului, înregistrarea în SIA „e-AEO” a Cererii de autorizație AEO depuse de către operatorul economic se inițiază de la data completării în sistem. Cererea va include datele de identificare a operatorului economic, tipul autorizației AEO solicitat și aplicarea semnăturii electronice. La cerere se anexează documente obligatorii în funcție de tipul autorizației AEO solicitat.
Este important de menționat că SI „e-AEO” le asigură utilizatorilor posibilitatea accesării și vizualizării informației la orice etapă de modificare și/sau completare a datelor, precum și evidența tuturor modificărilor și completărilor.
Conform notei proiectului, elaborarea și funcționarea SI „e-AEO” va contribui la facilitarea comerțului extern, asigurarea corespunzătoare a siguranței și securității lanțului de internațional de aprovizionare, implementarea noilor instrumente internaționale în domeniul vamal, reducerea interacțiunii umane între autoritatea vamală și mediul de afaceri, crearea parteneriatelor de încredere între autoritatea vamală și mediul de afaceri, precum și va permite schimbul de informații cu alte autorități vamale în scopul recunoașterii mutuale a programelor AEO.
După cum a comunicat ministra Finanțelor, Veronica Sirețeanu, obținerea și recunoașterea statutului de AEO oferă o serie de facilități și simplificări la efectuarea procedurilor vamale, cum ar fi alegerea locului de efectuare a controalelor de vămuire, amânarea achitării dreptului de import, cu excepția taxei pentru procedurile vamale, până la 30 de zile, vămuirea la domiciliu etc., dar și o interoperabilitate cu UE. Republica Moldova este prima țară din regiune care beneficiază de această încredere din partea UE pentru agenții economici.
Notă: despre lansarea sistemului e-AEO vedeți și aici.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
911 vizualizări
Data publicării:
21 Iunie /2023 11:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
autorizatie
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.