Servicii electronice
„Contul unic”: prevenirea cazurilor de restituire în conturile contribuabilului a sumelor achitate în BPN
Respectarea recomandărilor prezentate în continuare va reduce considerabil pentru entități riscul neefectuării plății la buget și restituirii sumelor achitate din acest motiv, precum și să evite calcularea majorărilor de întârziere, în cazul în care plata repetată este efectuată tardiv.
În conformitate cu pct. 1.11 din Anexa la Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 153/2021, începând cu 2 ianuarie 2018, contribuabilii au posibilitatea să achite obligaţiile aferente bugetului public naţional prin intermediul serviciului „Contului unic”, în baza Notei de plată generate de SIA „Contul curent al contribuabilului”.
Serviciul „Contul Unic” reprezintă o soluție de achitare a tuturor obligațiilor fiscale printr-o singură plată. Mecanismul presupune formarea acesteia pentru obligațiile fiscale, cu posibilitatea de transferare a sumei integrale pentru achitarea tuturor impozitelor și taxelor, cu redirecționarea lor în mod automatizat către destinațiile de buget prestabilite. Avantajul major al utilizării serviciului menționat constă în reducerea efortului depus de către contribuabil pentru achitarea obligațiilor fiscale prin diminuarea numărului de plăți efectuate, optimizarea costului de executare a acestora, precum și prin reducerea erorilor la perfectarea documentelor de plată.
Întreg procesul de perfectare a notei de plată prin intermediul serviciului „Contului unic” (de la creare până la achitare) este descris în Ghidul de utilizare a serviciului în cauză.
În vederea achitării cu succes a obligațiilor fiscale prin intermediul serviciului menționat, o atenție sporită urmează a fi acordată corectitudinii completării atât a elementelor notei de plată, cât și a ordinului de plată, întrucât deseori erorile comise de contribuabili în procesul de completare și generare a acestora constituie motiv de restituire a sumelor achitate în temeiul notei de plată generate.
Pentru prevenirea unor asemenea situații, contribuabilii urmează să țină cont de un set de recomandări simple de urmat în procesul de utilizare a serviciului „Contul unic”.
Astfel, după parcurgerea etapei de semnare a notelor de plată și până la achitarea nemijlocită a obligațiilor fiscale, contribuabilul urmează:
- să verifice corectitudinea reflectării elementelor obligatorii ale notei de plată (ex. codul IBAN, informația despre clasificația economică, data notei de plată, reflectarea corectă a codurilor localităților, reflectarea corectă a sumelor pe localități);
- să verifice ca suma totală din nota de plată să fie aceeași cu informația din partea tabelară;
- să verifice ca data și suma totală a ordinului de plată sa fie aceeași cu data și suma notei de plată.
În cazul depistării unor neconformități, contribuabilul urmează să perfecteze o notă de plată nouă, cu indicarea datelor corecte. În acest scop, contribuabilul poate utiliza, pentru comoditate, funcționalul de clonare (copiere) a datelor din nota de plată care conține erori. Cu ajutorul acestui funcțional, poate fi creată o notă de plată nouă cu aceleași date ca și în nota de plată care conține erorile, contribuabilul urmând să intervină cu corectările corespunzătoare doar asupra elementelor completate eronat.
- În ceea ce privește procesul de achitare nemijlocită a obligațiilor fiscale conform ordinului de plată, aceasta urmează a fi efectuată doar după ce nota de plată va obține statutul „Transmisă”. Menționăm că, acest statut se atribuie notei de plată în mod automat și periodic în procesul efectuării schimbului de date.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1012 vizualizări
Data publicării:
12 Decembrie /2022 08:00
Catalogul tematic
Noutăți | Servicii electronice
Etichete:
contul unic | documente de plată | plati la buget
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.