
Știri
Cum va putea fi anulată procedura de selectare a partenerului privat?
Comisia de selectare a parteneriatului privat va fi obligată să anuleze procedura de selectare a contractului de parteneriat public-privat (PPP) dacă nu a fost depusă nici o ofertă/cerere de participare / nu a fost depusă nici o ofertă admisibilă, precum în cazul în care au fost depuse oferte admisibile, dar care nu pot fi comparate din cauza modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice şi/sau financiare.
Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a elaborat un proiect de modificare a Legii nr.179/2008 cu privire la parteneriatul public-privat. După cum se menționează în nota proiectului, în contextul angajamentelor asumate de Republica Moldova privind alinierea cadrului legislativ național cu Directivele UE în domeniul concesiunilor de lucrări și servicii, s-a impus o clarificare detaliată a cadrului legislativ privind PPP și distincția lor esențială față de contractele de concesiune, precum și față de contractele de achiziții publice. Astfel, prin proiectul propus se dorește evitarea suprapunerilor sau interpretările ambigue între diferitele tipuri de contracte reglementate, asigurând o delimitare clară și coerentă a domeniului fiecărei legislații în parte.
Astfel, pe lângă cazurile menționate mai sus, procedura de selectare a contractului de parteneriat public-privat poate fi anulată dacă Agenția Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor sau instanţa de judecată dispune modificarea/excluderea unor specificaţii tehnice sau cerinţe din documentele elaborate în legătură cu procedura de selectare, astfel încât nu mai poate fi atins în mod corespunzător scopul parteneriatului public-privat, iar comisia de selectare se află în imposibilitatea de a adopta măsuri de remediere, fără ca acestea să afecteze principiile aplicate în relațiile de PPP, precum și în cazul în care contractul nu poate fi încheiat cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită câştigătoare din motivul că acesta se află în imposibilitatea fortuită de a executa contractul şi nu există o ofertă admisibilă clasată pe locul următor.
Totodată, dacă există abateri grave de la prevederile legale care afectează rezultatul procedurii de selectare sau face imposibilă încheierea contractului, la fel va putea fi anulată procedura de selectare a contractului PPP. În acest sens, prin abateri grave de la prevederile legale se înţelege situaţia în care, pe parcursul procedurii de atribuire, se constată erori sau omisiuni, iar comisia de selectare a partenerului privat se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca aceasta să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 3 din Lege (cum ar fi: egalităţii de tratament, imparţialităţii şi nediscriminării, transparenței, competitivității etc.).
Precizăm că în temeiul art. 27 din Legea nr.179/2008, pentru desfăşurarea procedurii de selectare a partenerului privat, partenerul public creează o comisie de selectare a partenerului privat pentru fiecare bun propus ca obiect al PPP. Comisia va fi formată dintr-un număr impar de membri persoane fizice, nu mai mic de 5, care trebuie să includă cel puţin un specialist în economie, un specialist în jurisprudenţă, un reprezentant al Agenţiei şi un specialist în domeniul în care se iniţiază parteneriatul public-privat. Comisia de selectare a partenerului privat îndeplineşte următoarele funcţii: recepționează cererile de participare la concurs; pune la dispoziţia participanţilor la concurs documentaţia respectivă şi explică modul ei de completare; defineşte criteriile de selectare a partenerului privat şi verifică respectarea lor; aprobă documentația standard aferentă concursului de selectare a partenerului privat;primeşte ofertele înaintate de ofertanţi şi le examinează; desemnează învingătorul concursului şi informează în scris participanţii la concurs despre rezultate și transmite spre publicare în Monitorul Oficial al Republicii Moldova şi pe pagina web a Agenţiei informaţia despre rezultatele procedurii de selectare a partenerului privat.
Mai multe detalii despre proiect aici – Legislația cu privire la parteneriatul public-privat va fi revizuită
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
199 vizualizări
Data publicării:
11 Februarie /2025 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
parteneriat public-privat | contracte de parteneriat
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.