Știri
CUPS ar putea fi instituite și în cadrul APL de nivelul I
Centrele unificate de prestare a serviciilor publice (CUPS) sunt instituite în vederea eficientizării respectivelor servicii, sporirea accesului populației la acestea, reducerii sarcinilor administrative și minimalizării costurilor atât pentru beneficiari, cât și pentru prestatori.
În scopul reglementării activității CUPS, a fost elaborat proiectul hotărârii de Guvern pentru aprobarea Regulamentului privind modul de instituire și funcționare a centrelor unificate de prestare a serviciilor publice, care a fost examinat în cadrul ședinței secretarilor generali și este propus pentru consultări publice.
CUPS reprezintă o modalitate de prestare a serviciilor indicate prin intermediul ghișeului unic, prin care segmentul de primă linie de prestare a serviciilor este preluat de către o entitate terță (autoritate a APL de nivelul întâi sau misiune diplomatică/ oficiu consular a RM peste hotare) pentru asigurarea completării și transmiterii de către beneficiarul serviciilor a cererilor de prestare a acestora și obținerii rezultatelor prestării.
Astfel, CUPS vor putea fi instituite în cadrul APL de nivelul I doar cu acceptul autorității confirmat prin aprobarea deciziei respective de către consiliul local, iar instituirea centrelor în cadrul misiunilor diplomatice/oficiile consulare ale RM peste hotare – la decizia Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene și nu va constitui o subdiviziune separată.
Prestarea serviciilor publice prin intermediul centrelor unificate se realizează în baza acordurilor privind prestarea serviciilor publice semnate dintre prestatorii de servicii și Agenția de Guvernare Electronică.
Este important de menționat că prestarea serviciilor prin intermediul CUPS nu substituie activitatea propriu-zisă a prestatorilor, beneficiarii de servicii dispunând în continuare de opțiunea de a solicita prestarea serviciilor direct de la aceștia.
Prestarea serviciilor prin intermediul CUPS se va efectua exclusiv în mod electronic, beneficiarului i se va acorda acces la calculatorul din incinta centrelor unificate pentru auto-servire, iar în caz de necesitate specialistul centrului va oferi persoanelor suport în procesul de solicitare a serviciului public în mod electronic.
Precizăm, la momentul de față CUPS sunt la etapa de pilotare 17 centre, primul dintre acestea fiind lansat în comuna Lozova, raionul Strășeni, în decembrie 2021. Prin intermediul centrelor sunt disponibile serviciile Agenției Servicii Publice, Casei Naționale de Asigurări Sociale și Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.
Conform datelor, din ianuarie 2021 până în octombrie 2022 prin intermediul centrelor unificate au fost efectuate 9614 accesări ale serviciilor publice și plăți pentru servicii digitalizate.
AGE a realizat și un studiu de evaluare a gradului de satisfacție a beneficiarilor de serviciile publice furnizate în CUPS, potrivit căruia 85,8% din numărul persoanelor participante la sondaj au oferit note de 5 sau 6 serviciilor prestate în cadrul centrelor unificate.
Totodată, în vederea asigurării sustenabilității financiare a autorităților administraţiei publice locale de nivelul întâi, care vor lua decizia de instituire a centrelor unificate, proiectul stabilește un mecanism de diferențiere a costurilor pentru prestarea serviciilor publice, ce va crea echitate în cadrul prestării serviciilor prin intermediul centrelor unificate la nivelul întregii țări și va spori accesul persoanelor la servicii publice, reducând costurile necesare deplasării la sediul prestatorilor.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
948 vizualizări
Data publicării:
28 Ianuarie /2023 07:56
Catalogul tematic
Noutăți
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.