02
11 2016
378

75 mii lei, întorși consumatorilor cu ajutorul Agenției pentru protecția consumatorilor

Pe parcursul lunii octombrie, circa 75 mii lei au fost întorși consumatorilor de către agenții economici în urma petițiilor parvenite la Agenția pentru protecția consumatorilor (APC).

Inspectorii din direcțiile responsabile ale instituției au demarat cercetări în cazurile înregistrate.

În mai multe situații, petițiile consumatorilor au fost soluționate pe cale amiabilă. Cumpărătorii și-au primit banii înapoi pentru produsele achiziționate. În topul produselor care au fost restituite sunt telefoane mobile și tabletele. Au mai fost restituite și articole de încălțăminte, tehnică de uz casnic, echipament pentru baie, etc.

În majoritatea cazurilor agenții economici refuză din start preschimbarea produselor. Ulterior, tot mai mulți consumatori depun petiții la APC privind refuzul unor agenți economici de a preschimba produsul și de a restitui contravaloarea acestora.

Potrivit art. 18 al Legii privind protecția consumatorilor, remedierea gratuită a deficienţelor apărute la produs, serviciu, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, deficienţe care nu sînt imputabile consumatorului, se face necondiţionat de către vânzător, prestator într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în termenul stabilit prin contract.

În urma acțiunilor întreprinse de inspectorii APC, mai mulți agenți economici au soluționat revendicările consumatorilor și a restituit contravaloarea produselor, fiind, totodată, îndemnați de a nu mai admite asemenea încălcări.

via | bani.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.