30
01 2015
827

Activitatea de business, premiată la Fabricat în Moldova

Un număr de 57 de agenți economici au fost declarați învingători ai concursului Marca Comercială a Anului, desfășurat de către Camera de Comerț și Industrie și AGEPI și ale cărui rezultate au fost prezentate în cadrul Galei Businessului Moldovenesc,eveniment din agenda expoziției naționale „Fabricat în Moldova”, relatează IPN. Noii premianți au completat lista celor circa 1000, înregistrați la edițiile anterioare ale acestui concurs, ce-şi propune să promoveze imaginea corporativă a companiilor, să evidențieze rolul mărcilor în identificarea produselor şi serviciilor, în diferențierea de cele similare, existente pe piață. La ediția din anul acesta au fost depuse 73 de dosare şi mărcile prezentate au concurat pentru distincții la 11 categorii. Companiile, deținătoare ale medaliei de aur la 5 ediții ale acestui concurs au fost nominalizate la categoria „Marcă Consacrată”. „Aceste mărci sunt bine cunoscute și apreciate de consumatorii din întreaga țară, precum ar fi Franzeluța, Tricon, Ionel , Bere Chişinău, Gas Natural Fenosa, Cricova, Viorica Cosmetic, Orange, în total 15. Dar, pentru a da posibilitate și companiilor mai tinere să-și promoveze mărcile, am instituit categoria Debut. Printre mărcile premiate - Velmart, Molda, Infodebit, Tehlab Service” şi altele, a specificat președintele Camerei de Comerț şi Industrie, Valeriu Lazăr, preşedinte al Comitetului organizatoric „Fabricat în Moldova”. Comitetul organizatoric al concursului le-a oferit participanților, în afară de medalii, reduceri de până la 50% la taxa de participare la expoziție și până la 20% la un șir de servicii ale CCI. Ei vor avea posibilitate, de asemenea, să promoveze mărcile în publicațiile AGEPI, să obțină consultări gratuite la înregistrarea mărcilor noi și servicii de pre-diagnoză a proprietății intelectuale. În cadrul Galei Businessului Moldovenesc au fost prezentate şi rezultatele concursului Premiul pentru realizări în domeniul calității. Acest concurs a fost reînviat, după o pauză de mai bine de cinci ani de către CCI și partenerii săi - Institutul Național de Standardizare, Institutul Național de Metrologie şi Centrul Național de Acreditare MOLDAC - structuri aflate în subordinea Ministerului Economiei. Atât organizatorii, cât şi întreprinderile învingătoare au menționat că reluarea concursului este oportună într-o perioadă când companiile moldoveneşti se integrează în piața europeană şi producția lor trebuie să fie competitivă. La concurs au participat 22 de întreprinderi, care au implementat sisteme de management a calității, standarde naționale și internaționale de producție. Din acestea 8 au devenit laureate ale concursului – Knuaf Ghips SRL şi Intrascop SA (categoria produse industriale), Viorica Cosmetic (produse de larg consum), Debut Sor SRL și Franzeluța ( produse alimentare), Veritrans și Combinatul Poligrafic din Chișinău (servicii). Participanții la concursul Premiul pentru realizări în domeniul calități vor beneficia şi ei de multiple facilități din partea organizatorilor. În cadrul Galei Businessului Moldovenesc au mai fost decernate premii întreprinderilor, care au avut o prestație deosebită la expoziția „Fabricat în Moldova”. De asemenea, Fundația Est-Europeană, cu sprijinul UE, Guvernelor Suediei şi Danemarcei, a anunțat învingătorii concursului „Promovăm siguranța alimentară”.

via | ipn.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.