08
02 2015
2079

Anticamera online, serviciu pentru contribuabili, în curând funcțional

În scurt timp, contribuabilii vor purta un dialog deschis cu reprezentanţii conducerii Serviciului Fiscal de Stat (SFS), această oportunitate fiind oferită de noul serviciu electronic ”Anticamera online”, lansat recent. Șeful IFPS Ion Prisăcaru, a menționat că specialiștii de la întreprinderi – contabilii, cei antrenați în procesul de achiziții publice, conducătorii companiilor, alți specialiști, vor avea posibilitatea de a adresa întrebări, de a preciza unele aspecte ce țin de interpretarea prevederilor legislative, de a semnala unele cazuri de evaziune fiscală sau de comportament neadecvat din partea unor angajați ai fiscului. În discuție se vor include și reprezentanții altor instituții, cu care fiscul conlucrează. Vor fi anunțate din timp persoanele din conducerea IFPS, șefii de direcții, care vor participa la dialog, vor fi stabilite și anumite ”ore de primire”, virtuale desigur. De un asemenea serviciu dispune Agenția Fiscală Suedeză, cu care noi colaborăm. Și am avut ocazia să particip la ”ședințele” Anticamerei online suedeze, să văd cum funcționează, cum răspund angajații Agenției la interpelările și solicitările contribuabililor, - a spus el. ”Anticamera on-line” reprezintă un nou instrument al Strategiei de comunicare a SFS, prin care se propune, prin o mai bună exploatare a potenţialului tehnologiilor informaționale, de a fluidiza comunicarea dintre contribuabili şi conducerea SFS. Acestui obiectiv major răspund și celelalte servicii, lansate de fisc pe parcursul anilor precedenți. Printre acestea se înscriu ”Declarația electronică”, ”Contul curent al contribuabilului”, factura electronică, alte servicii, ce oferă informații necesare contribuabililor, în total 16 servicii. Vom continua să lucrăm în această direcție și în anul curent, facilitând accesul contribuabililor la informația fiscală, ca ei să fie la curent cu schimbările ce intervin în legislație în administrarea fiscală, le vom oferi și posibilitatea de a se instrui, - a precizat șeful IFPS. Printre serviciile ce urmează a fi lansate pe parcursului anului curent, sunt și trei e-cereri: e-cererea privind înregistrarea subdiviziunilor, e-cererea privind lipsa sau existența restanțelor la buget, e-cererea privind înregistrarea plătitorilor de T.V.A. Contactele inspectorilor fiscali cu contribuabili trebuie să fie reduse la minim, în beneficiul ambelor părți. În afară de aceasta, prin lansarea serviciilor electronice se reduc cheltuielile, pe care le suportă contribuabilii la plata impozitelor și taxelor, – a relevat el. În contextul serviciilor oferite de către SFS contribuabililor, Ion Prisăcaru a subliniat că toate sunt gratuite. Întrebat despre majorarea de la 3 februarie a prețurilor pentru procurarea formularelor tipizate de documente primare cu regim special, inclusiv facturi și facturi fiscale, el a spus că nu e nici o problemă. Această scumpire ar putea să-i determine pe unii agenți economici să utilizeze facturile electronice. Le-am dat posibilitate agenților economici din iulie 2014 să-și imprime ei formulare, să nu le procure de la fisc. Dar cea mai bună soluție este să utilizeze serviciul e-factura. Sper că, în curând, numărul utilizatorilor acestui serviciu va crește semnificativ, - a mai adăugat Prisăcaru.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.