04
01 2017
702

BNM achiziționează o platformă electronică pentru transparentizarea procesului de licențiere, autorizare şi notificare

Banca Națională a Moldovei (BNM) a anunțat inițierea licitației publice pentru achiziționarea soluției informatice pentru eficientizarea procesului de licențiere, autorizare şi notificare. Potrivit unui comunicat de presă al BNM, soluția pentru eficientizarea procesului de licențiere, autorizare şi notificare va contribui la eficientizarea proceselor în următoarele arii de activitate ale Băncii Naționale:
  • confirmarea administratorilor băncilor;
  • aprobarea deschiderii de subdiviziuni ale băncilor;
  • autorizarea activităților instituțiilor financiare;
  • acordarea permisiunilor de procurare sau majorare a cotelor de participare substanțiale achizitorilor potențiali sau deținătorilor direcți/indirecți;
  • licențierea prestatorilor de servicii de plată și a emitenților de monedă electronică nebancari;
  • licențierea unităților de schimb valutar etc.
Totodată, soluția va acoperi procesul de raportare către Banca Națională a actelor normative interne ale băncilor licențiate și procesul de notificare în scop statistic. În comunicat se mai spune că migrarea procesului de licențiere, autorizarea și notificarea pe o platformă electronică va optimiza nu doar activitatea Băncii Naționale, prin îmbunătățirea calității datelor deținute, dar va fi un beneficiu real și pentru părțile terțe (bănci licențiate, emitenți de monedă electronică, USV ș.a.) cu care interacționează. Astfel, proiectul va reduce din costurile administrative suportate de către acestea și va contribui la transparentizarea lor. Nu în ultimul rând, implementarea soluției pentru eficientizarea procesului de licențiere, autorizare și notificare va facilita realizarea reformelor din sectorul financiar, agreate de partenerii de dezvoltare, care includ domenii precum transparența acționarilor, guvernanța corporativă și calitatea informațiilor deținute de banca centrală. Implementarea soluției se încadrează în procesul de supraveghere bazată pe riscuri și este parte componentă a programului lansat de BNM cu privire la implementarea centralei riscurilor compusă din patru soluții informatice distincte:
  1. Registrul riscului de credit (implementată, în exploatarea din septembrie 2016);
  2. Soluția pentru eficientizarea procesului de licențiere, autorizare şi notificare;
  3. Soluția pentru eficientizarea procesului de monitorizare a transparenței acționarilor;
  4. Soluția privind analiza la distanță în domeniul combaterii spălării banilor și finanțării terorismului.

via | www.bizlaw.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.