Știri
Cererile pentru înregistrarea cu statut de șomer vor fi depuse online
Modificările sunt propuse în contextul digitalizării și automatizării procedurii de acordare a ajutorului de șomaj, ceea ce va permite ca decizia de stabilire a acestuia să fie emisă odată cu înregistrarea statutului de șomer. Astfel, va fi posibilă ținerea evidenței șomerilor doar în sistemul informațional și vor fi eliminate costurile aferente păstrării pe hârtie.
Totodată, modificările presupun și stabilirea automată a cuantumului și duratei de plată a ajutorului de șomaj de către sistemul informațional al Casei Naționale de Asigurări Sociale în baza datelor din decizia privind stabilirea dreptului la ajutor de șomaj emisă de către subdiviziunile teritoriale ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, ceea ce va permite eliminarea termenului de 30 de zile în care se realizează calculul de către CNAS conform prevederilor în vigoare.
În același timp, în cazul în care informația necesară pentru stabilirea cuantumului ajutorului de șomaj este incorectă sau incompletă, ajutorul va fi stabilit după apariția informației necesare, iar deciziile vor fi înregistrate în Registrul electronic al deciziilor de stabilire a dreptului la ajutor de șomaj.
Proiectul conține și prevederi referitoare la modul de confirmare a stagiului de cotizare realizat până la 1 ianuarie 1991. Astfel, stagiul de cotizarea se va confirma în baza informației scanate din carnetul de muncă și înregistrate în Registrul de stat al evidenței individuale în sistemul public de asigurări sociale.
Implementarea prevederilor va fi finanțată din mijloacele proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, costurile fiind estimate la circa 1,8 mil.lei.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1574 vizualizări
Data publicării:
09 Iulie /2020 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
cerere | ajutor de somaj | online | monitorul.fisc.md
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.