Știri
Comerțul online: identificarea obstacolelor critice pentru dezvoltarea sectorului
Astfel, printre cele mai frecvente probleme cu care se confruntă participanții la comerțul online au fost menționate:
-
necesitatea elaborării unui ghid privind protecția consumatorilor în cazul comerțului electronic
-
reglementarea utilizării datelor cu caracter personal în cadrul identificării clienților la distanță
-
adaptarea Legii comerțului electronic la legislația comunitară și includerea tuturor termenilor și conceptelor utilizate în domeniu
-
lipsa cunoștințelor privind comerțul electronic și solicitări privind organizarea unor cursuri de instruire
-
soluții eficiente de achitare și de acceptare a plăților
-
introducerea unui mecanism de subvenționare echivalentă cu cash-backul.
După cum a menționat directorul Departamentului sisteme de plăți a Băncii Naționale, Victor Șușu, în perioada următoare BNM va realiza mai multe acțiuni ce vor contribui la dezvoltarea comerțului electronic, cum ar fi modernizarea sistemului automatizat de plăți interbancare (SAPI), promovarea instrumentului plăților instant, continuarea proiectelor de educație financiară pentru populație etc.
Proiectul de legi ce se referă la digitalizarea economiei (pachetul digitalizării nr.1) este deja pe agenda Parlamentului și există voință politică pentru aprobarea măsurilor ce se referă la stimularea comerțului electronic, a menționat Radu Marian, care a anunțat și despre elaborarea unui proiect de lege ce va reglementa eliberarea bonului fiscal electronic.
La rândul său, șeful Direcției generale metodologia impozitelor și taxelor, SFS, Igor Lazari, a reiterat faptul că pentru vânzarea în cadrul comerţului electronic, cu plata în numerar şi/sau prin intermediul instrumentelor de plată fără numerar, eliberarea facturii fiscale nu este obligatorie. Totodată, speakerul a menționat că vânzarea electronică a mărfurilor este atribuită la comerţul cu amănuntul, în conformitate cu Nomenclatorul unităţilor comerciale.
Referitor la locul înregistrării, în cazul comerțului electronic se are în vedere depozitul unde este amplasată marfă până la momentul comercializării, iar dreptul de a desfășura comerțul electronic se obține din momentul înregistării la Camera Înregistrării de Stat a persoanei juridice sau a întreprinzătorului individual.
Reprezentanții mediului de business prezenți la discuții au solicitat o abordare unică privind interzicerea promovării și comercializării online a unor tipuri de produse (țigarete, băuturi alcoolice), precum și suport pentru dezvoltarea infrastructurii de plăți.
Vă recomandăm să consultați și următoarele articole publicate în ediția noastră electronică, la subiectele discutate:
Aspecte ce urmează a fi luate în calcul la efectuarea comerțului electronic
Vânzarea online a mărfurilor: prevederi juridice, contabile și fiscale
Magazin online ≠ Facebook ≠ Instagram≠ Landing Page
Кэшбэк (cashback): правила бухгалтерского учета и налогообложения
Eliberarea facturii fiscale în cadrul comerțului electronic: obligatorie sau nu?
Revocarea de către consumator a contractului încheiat prin mijloace electronice și altele.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1029 vizualizări
Data publicării:
12 Octombrie /2021 15:29
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
comert electronic | online | clubul de presă | monitorul.fisc.md
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.