Știri

Competiția dosarelor va substitui proba scrisă în concursul de ocupare a funcțiilor publice de nivel superior

Concursul pentru ocuparea funcției publice de conducere de nivel superior, a funcției publice de conducere și adjunct al conducătorului organului din subordinea ministerelor și altor autorități administrative va include competiția dosarelor și interviul, iar pentru ocuparea celorlalte funcții de conducere și a funcției publice de execuție – proba scrisă și interviul.
 
Cabinetul de miniștri a aprobat proiectul de modificare a Regulamentului cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009.

 

Scopul proiectului este revizuirea mecanismului de organizare și desfășurare a concursului pentru categoria funcționarilor publici de conducere și anume a conducătorilor şi adjuncților conducătorului organului din subordinea ministerelor şi altor autorităţi administrative.

 

Astfel, ținând cont de ierarhizarea funcțiilor publice, de specificul acestora și de cerințele față de candidații la funcțiile manageriale, se propune înlocuirea probei scrise ca etapă a concursului cu etapa competiția dosarelor, care include analiza conceptului de dezvoltare instituțională, experiența și reputația candidatului.

 

Competiția respectivă va consta în selectarea de către comisia de concurs a candidaților în baza dosarelor depuse și aprecierii conceptului de dezvoltare instituțională, experienței și reputației, care se va face prin punctare (de la 1 la 10) separat de către fiecare membru al comisiei de concurs.

 

În cazul concursurilor pentru ocuparea unei funcții publice de conducere de nivel superior sau a unei funcții publice de conducere și adjunct al conducătorului vor fi excluși din concurs candidații care au obținut la interviu nota finală mai mică de 7,5.

 

De asemenea, proiectul vine cu o abordare echilibrată a listei întrebărilor destinate fiecărei categorii de funcții publice. Astfel, lista a fost extinsă, fiind incluse întrebări despre motivația de accedere la funcția publică, despre etica profesională și buna reputație etc.

 

În același timp, se propune ca, pe lângă certificatul medical și cazierul judiciar, și documentele ce atestă experiența profesională sau, după caz, prestarea voluntariatului, să poată fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. Reamintim, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

 

Totodată, Executivul a aprobat și proiectul hotărârii de Guvern cu privire la comanda de stat privind dezvoltarea profesională a funcționarilor publici în anul curent. Aceasta include 13 programe de instruire pentru 1100 persoane, inclusiv 750 persoane din APC și 350 persoane din cadrul APL. Realizarea programelor de instruire se încadrează în limita mijloacelor financiare alocate în acest scop pentru anul 2022, în sumă de 1031,2 mii lei.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Guvernul Republicii Moldova

985 vizualizări

Data publicării:

24 Februarie /2022 07:57

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

concurs | functii publice | nivel superior | proiect hotarire guvern

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon