Știri
Continuitatea afacerii: reprofilare, analiza riscurilor și economie digitală
Un element important în contextul continuității afacerii este identificarea riscurilor și a vulnerabilității ei. După cum a menționat Gary Rynhart, specialist pentru activitățile cu angajatorii, în contextul COVID-19, la nivel global specialiștii au identificat 6 domenii prioritare pentru analiza riscurilor. Acestea sunt: sănătatea, economia, politica, infrastructura, domeniul social și mediul. Riscurile reprezentative pentru fiecare domeniu trebuie analizate din prisma specificului afacerii. De exemplu, pentru companiile care se bazează pe importul forței de muncă, odată cu închiderea frontierelor, riscul pentru domeniul social (migrația) a fost mult mai pronunțat sau în cazul alteia, care nu și-a asigurat angajații cu transport, a existat un risc sporit ce vizează infrastructura.
Confederația Națională a Patronatelor din Moldova a întreprins o serie de măsuri ce au avut ca scop oferirea suportului mediului de afaceri din țară. După cum a menționat Vlad Caminschi, director executiv CNPM, odată cu relaxarea restricțiilor tot mai mulți agenți economici și-au reluat activitatea, iar pentru a se adapta la noile cerințele de diminuare a răspândirii virusului, acestora li s-a propus un Ghid pentru revenirea la muncă în siguranță. Totodată, a fost adaptat la necesitățile Republicii Moldova Planul de continuitate a afacerii în 6 pași, elaborat de OIM. De asemenea, CNPM s-a implicat în procesul de modificare a Codului muncii în ceea ce privește reglementarea muncii la distanță.
În același timp, cu suportul GIZ, trei companii din țara noastră din domeniile textile și automotive și-au reprofilat activitatea – de la producerea huselor pentru transportul auto la producerea de viziere, măști, mănuși, botoși și alte echipamente de protecție. Este vorba despre o companie cu capital italian din Soroca, una cu capital slovac-german din Briceni și o altă companie, cu capital polonez, din raionul Căușeni. Despre aceasta a comunicat Tomas Förch, coordonator de proiect.
Potrivit speakerului, astfel s-a reușit păstrarea celor peste 1000 locuri de muncă, fiind angajați suplimentar încă 90 de lucrători. Elaborarea modelului echipamentelor de protecție a avut loc în colaborare cu Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii ZIPhouse din cadrul Universității Tehnice.
Participanții la eveniment au conchis că întreprinderile trebuie să se orienteze către digitalizarea economiei și să elaboreze strategii pe termen lung în acest sens.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
961 vizualizări
Data publicării:
22 Septembrie /2020 13:58
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
webinar | continuitatea afacerii | Patronate | GIZ Moldova | EU4Business-EBRD | Consiliul Economic | monitorul.fisc.md
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.