06
01 2021
615

ISM: restabilirea funcțiilor de control

Inspectoratului de Stat al Muncii (ISM) i-au fost restabilite funcțiile de control din domeniul securității și sănătății în muncă și în domeniul raporturilor de muncă, Hotărârea Guvernului nr. 889/2017 cu privire la optimizarea structurii şi efectivului unor autorități cu funcții de control şi supraveghere fiind abrogată din 1 ianuarie 2021. În Monitorul Oficial a fost publicată și a intrat în vigoare Hotărârea Executivului nr.936 din 22 decembrie 2020 cu privire la modificarea unor hotărâri ale Guvernului și abrogarea unei hotărâri de Guvern.
 
Ca urmare, ISM analizează riscurile, planifică și verifică respectarea de către angajatori a normelor de securitate și sănătate în muncă ce țin de organizarea activităților de prevenire a riscurilor profesionale și evaluarea acestora, elaborarea și aplicarea măsurilor de prevenire a riscurilor și de protecție a salariaților la locurile de muncă, informarea, instruirea şi pregătirea în domeniul securității şi sănătății în muncă, asigurarea cu instrucțiuni de securitate și sănătate în muncă etc.
 
Pentru realizarea acestor atribuții, ISM i se vor transmite 36 de unități din statele de personal aprobate ale următoarelor instituții: Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor – 10 unități, Agenția pentru Supraveghere Tehnică – 10 unități, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței – 4 unități, Inspectoratul pentru Protecția Mediului – 4 unități, Agenția Națională pentru Sănătate Publică – 4 unități, Agenția Națională Transport Auto – 4 unități. Astfel, în total, ISM va dispune de 109 unități de personal.
 
În același timp, intervin modificări și în Regulamentul privind modul de cercetare a accidentelor de muncă, ce prevăd că angajatorul va comunica imediat despre producerea accidentelor suferite de salariați ISM, Casei Naționale de Asigurări Sociale și, după caz, organului ierarhic superior, organului sindical de ramură sau interramural, Agenției Naționale pentru Sănătate Publică (în cazurile de intoxicație acută).
 
Totodată, accidentele de muncă suferite de angajații Ministerului Apărării, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Informaţii şi Securitate, Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, Administrației Naționale a Penitenciarelor şi Centrului Naţional Anticorupţie vor fi cercetate de serviciile lor de specialitate, care au competenţă numai pentru structurile din subordine.
Amintim, PP „Monitorul Fiscal FISC.md” anterior a publicat graficul controalelor planificate de ISM pentru anul 2021.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.