15
04 2015
868

Japonia va acorda Republicii Moldova 980 mii de dolari pentru modernizarea instituţiilor de învăţământ

Un acord în acest sens a fost semnat astăzi, la Chişinău, de către Prim-ministrul Chiril Gaburici şi Ambasadorul Extraordinar şi Plenipotenţiar al Japoniei în Republica Moldova, cu reşedinţa la Kiev, Shigeki Sumi. Acordul între Guvernul Republicii Moldova şi Guvernul Japoniei prevede realizarea unui Program de granturi, în valoare totală de 980 mii de dolari americani, pentru realizarea proiectelor de modernizare a instituţiilor educaţionale din Republica Moldova. Acest program ne va ajuta să îmbunătăţim condiţiile sanitare şi să asigurăm dezvoltarea bazei tehnico-materiale a instituţiilor de învăţământ, prin furnizarea de echipamente şi produse pentru dotarea şcolilor din Republica Moldova, a menţionat Chiril Gaburici. Prim-ministrul a remarcat faptul că, în ultimul timp, colaborarea bilaterală moldo-niponă a cunoscut o ascensiune considerabilă, făcând referire la deciziile guvernelor ambelor state de a extinde prezenţa diplomatică la Chişinău şi Tokyo. La rândul său, Ambasadorul Japoniei în Republica Moldova, Shigeki Sumi, a confirmat disponibilitatea ţării sale pentru susținerea inițiativelor care ar contribui la modernizarea și promovarea unui învățământ modern, de calitate, dar și la stabilitatea și prosperitatea Republicii Moldova. În anii 2010-2012, în Republica Moldova au fost realizate trei proiecte similare cu sprijinul partenerilor niponi, în valoare de circa 185 mii dolari americani. Proiectele respective au contribuit la ameliorarea infrastructurii școlii din satul Hârtopul Mare, Criuleni, a gimnaziului nr.93 din Grătieşti şi a şcolii primare din satul Lozova, Strășeni. Actualmente, este în derulare un alt proiect, în valoarea de 79 mii de dolari, care are scopul de a îmbunătăţi condiţiile educaţionale şi sanitare în instituţia de învăţământ din satul Ecaterinovca, raionul Cimişlia.


via | gov.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.