Știri

Majorarea efectivului-limită al Serviciului 112

Ministerul Economiei și Infrastructurii solicită majorarea efectivului limită al Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 cu 37 de persoane. Astfel, efectivul Serviciului va crește de la 82 de operatori la 119. Proiectul hotărârii de Guvern propus spre consultare are drept scop sporirea operativității şi eficienţei serviciului în situaţiile de urgență prin reducerea timpului de reacţionare a serviciilor specializate la apelurile de întrare. Potrivit notei proiectului, Serviciul 112, zilnic, înregistrează în medie 7387 de apeluri de urgență. Odată cu rutarea numerelor tradiționale a dispeceratelor serviciilor specializate de urgență (901, 902, 903), care se preconizează de a fi realizată până la 30 iunie 2018, se prognozează o creștere cu minim 30% a fluxurilor de apeluri către Serviciul 112. Reieșind din datele statistice, numărul mediu de apeluri constituie 307 apeluri/oră, iar încărcătura maximă poate atinge 672 apeluri/oră. Numărul operatorilor în schimb trebuie să atingă cifra de 27 de persoane, ceea ce însemnă necesitatea de majorare a efectivului-limită cu cel puțin 12 persoane, la moment numărul operatorilor în schimb este 15 operatori, se precizează în notă. Menționăm că la preluarea și prelucrarea primară a apelului de urgență operatorul efectuează o complexitate de acțiuni:Recepţionarea, înregistrarea şi prelucrarea apelurilor de urgență primite la numărul „112”; • Identificarea coordonatelor spaţiale privind localizarea terminalului apelantului; • Identificarea pe hartă locul producerii situației de urgență şi localizarea apelantului conform adresei; • Determinarea automatizată a serviciului specializat de urgenţă necesar pentru intervenție; • Redirecționarea solicitării de intervenție la apelul de urgență și controlul prezentării informaţiei de către serviciile specializate de urgenţă cu privire la faptul reacţionării la solicitările de intervenţie transmise de către operator. Pentru achitarea salariilor a 37 de operatori suplimentari, pentru o perioadă de 12 luni, este nevoie de circa 6,5 mil. lei. În bugetul de stat pentru anul 2018 au fost incluse cheltuieli în sumă de 63,6 mil. lei pentru dezvoltarea Serviciului național unic pentru apeluri de urgență 112.
author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Guvernul Republicii Moldova

1016 vizualizări

Data publicării:

12 Iunie /2018 10:41

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

Serviciul 112 | efectiv | cadre | operatori | ministerul economiei

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon