Știri

Munca la distanță în autoritățile publice

Conducătorul autorității publice va putea stabili motivat și cu acordul scris al funcționarului public realizarea muncii la domiciliu sau la distanță, începând cu 11 martie curent, data publicării și punerii în aplicare a prevederilor Legii nr. 37 pentru modificarea unor acte normative din 17 februarie 2022, prin care sunt operate modificări și în Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.

 

Astfel, legea prenotată a fost completată cu un articol ce reglementează munca la domiciliu și munca la distanță și prevede că particularitățile acestui tip de activitate vor putea fi prevăzute în fișa postului, regulamentul intern sau în alt act administrativ al conducătorului autorității publice.

 

De asemenea, conducătorul va asigura fiecărui funcționar public diverse forme de dezvoltare profesională continuă cu o durată de cel puțin 40 de ore anual, fiecărui funcționar public de conducere de nivel superior și funcționar public de conducere – un curs de inițiere pentru dezvoltarea profesională a competențelor manageriale cu o durată de cel puțin 40 de ore, iar fiecărui funcționar public debutant – un curs de inițiere cu o durată de cel puțin 40 de ore.

 

Totodată, legea a fost suplinită cu prevederi ce țin de organizarea securității și sănătății în muncă, potrivit cărora conducătorul autorității publice este obligat să asigure securitatea și sănătatea salariaților în conformitate cu prevederile Legii securității și sănătății în muncă nr. 186/2008, precum și ale altor acte normative în domeniu.

 

De asemenea, se precizează că indemnizaţia de eliberare din serviciu nu se acordă în cazul în care:
  • funcţionarii publici au o vechime în serviciul public mai mică de 2 ani;
  • beneficiază de pensie pentru vechime în muncă în conformitate cu actele normative speciale;
  • beneficiază de pensie pentru limită de vârstă sau, în cazul celor care au dreptul la pensie anticipată conform Legii nr. 156/1998, cărora li se plăteşte o indemnizaţie de eliberare din serviciu calculată în conformitate cu prevederile art. 186 alin. (1) lit. a) din Codul muncii, dar nu mai mică decât un salariu mediu lunar şi nu mai mare decât 6 salarii medii lunare.

 

În cazul în care, în perioada de plată a indemnizaţiei de eliberare din serviciu, funcţionarul public este angajat în serviciul public prin ocuparea unei funcții de demnitate publică, a unei funcții publice sau a unui post din cabinetul persoanei cu funcție de demnitate publică, plata indemnizaţiei menționate încetează începând cu prima zi a lunii calendaristice următoare celei în care funcţionarul public a fost angajat. Angajatorul este obligat, în termen de 3 zile lucrătoare, să comunice, în scris, autorităţii publice responsabile de plata indemnizaţiei de eliberare din serviciu despre angajarea funcţionarului public respectiv.

 

Totodată, documentul prevede că indemnizația de șomer se achită de către angajator sau de către succesorul acestuia în cazul în care, după expirarea perioadei de plată a indemnizației de eliberare din serviciu, persoana nu a fost plasată în câmpul muncii. Indemnizația de șomer se achită la prezentarea actelor confirmative privind înregistrarea statutului de șomer la subdiviziunea teritorială a Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1539 vizualizări

Data publicării:

14 Martie /2022 07:58

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

munca la distanta | functie publica | sanatatea in munca

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon