04
11 2015
565

Parcarea subterană din PMAN ar putea avea trei nivele

Proiectul privind crearea unei parcări subterane în Piața Marii Adunări Naționale rămâne deocamdată pe hârtie. Implementarea acestuia este pusă sub semnul întrebării, dat fiind faptul că investițiile se ridică la câteva zeci de milioane de euro. Totuși, primarul capitalei, Dorin Chirtoacă este convins că proiectul va avea succes.

Inițial, arhitecții au prezentat două propuneri de proiect privind construcția unei parcări subterane: prima — parcare cu două nivele și o capacitate de 580 de locuri și a doua — parcare cu două nivele, cu o capacitate de 400 de locuri și tunel subteran pentru transportul public, astfel încât Piața Marii Adunări Naționale să fie doar pentru pietoni.

Ulterior, primarul Dorin Chirtoacă a venit cu o altă propunere: de creare a unei parcări cu trei nivele cu o capacitate de 1.200 de locuri pentru mașini. Proiectul însă cere investiții mari. Un calcul efectuat de Institutul ”ChișinăuProiect” arată că prețul parcării ar ajunge la 30 de milioane de euro, fără cheltuielile suportate pentru trecerile subterane pentru pietoni și alte lucrări suplimentare, care necesită încă aproximativ 20 de milioane de euro. Parcarea ar fi gata în doi ani.

Potrivit directorului ”ChișinăuProiect”, Pavel Cazacu, schema de construcție este simplă, însă costurile sunt mari. Astfel, suprafața totală a parcării urmează să fie de 60 000 de metri pătrați. Prețul unui metru pătrat este de 500 de euro, astfel prețul unui loc de parcare ajunge la 25 000 de euro. Accesul în parcare va fi posibil din strada Pușkin sau strada Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni.

Intersecțiile bulevardului Ștefan cel Mare cu str. Gavriil Bănulescu-Bodoni și Alexandru Pușkin urmează să fie transformate în treceri subterane pentru pietoni. Parcarea ar putea fi extinsă până la Arcul de Triumf, unde să fie construit în subterană și un muzeu istoric al Republicii Moldova.

via | bani.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.