Știri

Șase priorități în domeniul achizițiilor publice

Una dintre direcțiile prioritare de activitate ale Guvernului Republicii Moldova sunt achizițiile publice, care contribuie la dezvoltarea infrastructurii economice și sociale, la prestarea de servicii publice și la creșterea încrederii în instituțiile de stat.

 

În acest sens, Ministerul Finanțelor anunță deschiderea și interesul său pentru cooperarea cu inițiativele societății civile pentru a lansa proiecte comune cu scopul creșterii transparenței, integrității și eficienței achizițiilor publice în Republica Moldova. În special, este vorba despre oportunitatea de a oferi sprijin și cooperare în pregătirea și implementarea proiectelor în cadrul programului Lift* de la organizația internațională Open Contracting Partnership.

 

Menționăm că sarcinile-cheie ale reformării achizițiilor publice sunt creșterea încrederii față de domeniul achizițiilor publice, profesionalizarea sectorului, asigurarea accesului egal și atitudinii corecte față de sectorul privat și garantarea accesului societății la informații privind achizițiile publice prin implementarea principiului „toată lumea vede totul”.

 

În cadrul strategiei elaborate pentru reformarea achizițiilor publice în Moldova, Ministerul Finanțelor este pregătit să susțină inițiativele care vizează creșterea transparenței, integrității și eficienței achizițiilor publice în Moldova, care includ următoarele priorități:

 

  1. asigurarea accesului la informații cu privire la achizițiile publice pentru publicul larg și societatea civilă prin implementarea Standardului Datelor privind Contractarea Deschisă (standardul OCDS), sporind transparența contractelor;
  2. elaborarea unor mecanisme eficiente de control, inclusiv sisteme de identificare a indicatorilor de risc în achizițiile publice cu integrarea instrumentelor și a celor mai bune practici pentru a detecta și preveni frauda și corupția;
  3. combaterea corupției prin intermediul creșterii utilizării mijloacelor electronice pentru procedurile de achiziții și prevenirea activităților corupte în toate etapele procesului de achiziții publice, de la planificare până la finalizarea contractului de achiziții publice;
  4. introducerea unui sistem de evaluare și monitorizare, care va include toate etapele procesului de achiziții, inclusiv executarea integrală a contractului încheiat;
  5. îmbunătățirea utilizării achizițiilor centralizate și inițierea pilotării acestora pentru a introduce specificații standard pentru a permite achiziții rapide, simple și eficiente de către autoritățile centrale și locale, cu accent pe următoarele obiecte de achiziții: IT, medicamente, drumuri, produse alimentare, bilete de avion, etc;
  6. creșterea competenței achizitorilor și furnizorilor.

 

Pentru a discuta inițiativele și posibila cooperare, Ministerul Finanțelor solicită să-l contactați pe șeful Direcției Achiziții Publice, Sergiu Cainăreanu (email: sergiu.cainareanu@mf.gov.md)

_____________________________________

*Open Contracting Lift este un program conceput pentru a ajuta echipele de reformatori în achiziții să își dezvolte ideile și să realizeze schimbări sistemice într-o lume care încă suferă în urma consecințelor financiare, sociale și personale ale COVID-19.

Programul oferă suport tehnic în decursul a 18 luni pentru a ajuta echipele selectate

să aplice abordările și abilitățile necesare pentru a planifica, implementa și susține mai eficient reformele în domeniul contractelor publice.

În cadrul realizării proiectului, echipele vor primi până la 200 de ore de suport tehnic și finanțare de până la 30.000 dolari SUA pentru activitățile proiectului în timpul programului.

Pentru a participa la program, completați formularul de cerere.


via | mf.gov.md

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova

933 vizualizări

Data publicării:

16 Februarie /2021 10:59

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

achizii publice | ministerul finantelor | monitorul.fisc.md

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon