Știri

Vânzările pe piața serviciilor de telefonie fixă, în scădere cu 8%

Numărul abonaților la telefonia fixă și cel al vânzărilor serviciilor respective și-a continuat scăderea în primele șase luni ale anului curent. Tendința de diminuare marchează această piață deja de trei ani. Potrivit datelor statistice ale Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronie și Tehnologia Informației, în semestru întâi din 2016, numărul abonaților s-a redus cu 11,2 mii, față de sfârșitul anului precedent, totalizând peste 1,19 mil. O diminuare cu 109,7 mil. de minute a înregistrat volumul total al traficului de voce, care a însumat 967,3 mil. de minute. Volumul vânzărilor de servicii a scăzut cu 41,2 mil. lei, însumând 466,6 mil. lei. Conform datelor prezentate ANRCETI de către 22 de furnizori activi de servicii de telefonie fixă, micșorarea numărului total de abonaţi a fost cauzată de diminuarea bazei de abonaţi a SA Moldtelecom cu 15,8 mii (- 1,5%), numărul acestora ajungând, la finele primului semestru, la 1,58 mil. Totodată, baza cumulată de abonaţi a celorlalți 21 de furnizori alternativi de telefonie fixă a crescut cu mai bine de 4,6 mii (+ 3,5%) şi a însumat peste 132,5 mii. În urma acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă raportată la 100 de locuitori ai republicii a scăzut cu 0,5 puncte procentuale şi a ajuns la 33,5%. Micşorarea volumului total al traficului de voce în reţelele fixe a fost determinată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul iniţiat peste hotare şi terminat în reţelele fixe din R. Moldova a scăzut cu 35%, traficul către reţelele internaţionale - cu 26%, traficul către alte reţele fixe - cu 43,7%, traficul către reţelele mobile – cu 10% și traficul de interconectare - cu 7,5%. Urmare a acestei evoluţii, traficul mediu lunar de voce per abonat s-a micșorat cu 12,9% şi a alcătuit 207 minute. Diminuarea volumului total de vânzări ale serviciilor de telefonie fixă a fost cauzată de scăderea vânzărilor realizate de majoritatea operatorilor de pe piața respectivă. Astfel, vânzările SA Moldtelecom au scăzut cu 25,4 mil. lei și au însumat circa 450,6 mil. lei, iar vânzările cumulative ale furnizorilor alternativi s-au micșorat cu 15,8 mil. lei și au totalizat peste 16 mil. lei. În consecință, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu circa 5 lei (-7%) şi a alcătuit 64,9 lei. SA Moldtelecom a înregistrat un ARPU de circa 70,2 lei, iar furnizorii alternativi – de 20,3 lei. Specialiștii ANRCETI explică micșorarea numărului de abonaţi la serviciile de telefonie fixă și a traficului de voce în rețelele fixe prin migrarea unei părți a abonaților la serviciile voce oferite prin rețeaua Internet şi la serviciile de telefonie mobilă care sunt mai comode pentru utilizatori. La finalul primului semestru al anului 2016, cotele de piață ale operatorilor de telefonie fixă, în funcţie de cifra de afaceri, practic au rămas la nivelul anului 2015. Astfel, cota de piaţă a SA Moldtelecom a alcătuit 96,6%, iar cota cumulată a furnizorilor alternativi de telefonie fixă - 3,4%.


via | bani.md

1259 vizualizări

Data publicării:

01 Septembrie /2016 16:00

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

telefonia fixa | Moldtelecom | clienti | cifra de afaceri | internet | operatori

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon