24
01 2015
2647

Avantaje ale semnăturii digitale

În doar câțiva ani de la implementarea semnăturii digitale în sectorul public și privat și utilizarea acesteia în serviciile publice electronice, efortul de a depune rapoartele la ghișeele autorităților publice a fost eliminat, iar procedura de semnare și transmitere a documentului digital a fost rezumată la doar câteva click-uri. Astfel, instituțiile publice și-au eficientizat activitatea, accelerând întregul proces de preluare și prelucrare a datelor. De asemenea, de câștigat au avut atât instituțiile publice, cât și cele private, ambele cazuri utilizarea semnăturii digitale în serviciile publice electronice a redus timpul de așteptare la ghișee și riscurile asociate cu erorile de îndeplinire a formularelor. La momentul actual, companiile private, precum și entitățile publice care dețin un certificat digital, pot beneficia de serviciile publice electronice în vederea transmiterii, în mod electronic, a informației atât către cele mai importante instituții de stat (Serviciul Vamal, Serviciul Fiscal de Stat, Casa Națională de Asigurări Sociale, Casa Națională de Asigurări în Medicină, Agenția Achiziții Publice, Trezoreria de Stat, Camera de Licențiere, Serviciul Stare Civilă, Banca Națională a Moldovei), cât și către companii private (Î.M. Biroul de Credit). Obținerea unui certificat digital de la Centrul de certificare a cheilor publice vă oferă următoarele beneficii: 1. Forță juridică Conform legislației în vigoare semnătura digitală are aceeași valoare juridică ca și semnătura olografă. 2. Siguranță Semnarea documentelor în mod digital oferă un grad sporit de securitate și îi asigură destinatarului documentului electronic atât faptul că documentul aparține persoanei a cărei semnătură a fost aplicată, cât și faptul că documentul nu a fost alterat, intenționat sau accidental, de când i-a fost aplicată semnătura. Mai mult decât atât, dispozitivele securizate de creare a semnăturii electronice protejează semnătura digitală împotriva oricărei posibile falsificări, astfel semnatarul documentului nu poate afirma mai târziu că semnătura i-a fost falsificată. 3. Reducerea timpilor de așteptare Tot mai multe companii mari din Republica Moldova utilizează certificatul digital pentru raportarea electronică, nu doar pentru a reduce timpul necesar semnării actelor la doar câteva click-uri, dar și din considerentul că elimină timpul pierdut la ghișeele autorităților publice pentru depunea acestor documente. 4. Micșorarea costurilor Utilizarea semnăturii digitale la raportarea electronică ajută la optimizarea costurilor în cadrul instituției, datorită prețului redus la acest serviciu în comparație cu semnarea olografă a rapoartelor pe suport de hârtie. 5. Creșterea eficienței Semnătura digitală reprezintă un element indispensabil al unei companii moderne, care eficientizează activitatea de lucru, elimină timpul pierdut la ghișee, reduce costurile asociate cu semnarea olografă a actelor juridice, și, într-un final, asigură securitatea și non-repudierea documentelor semnate.

via | www.cts.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.