Știri
iConsiliu: crearea și administrarea afacerii la distanță
Ministerul Economiei a inițiat procesul de consultare publică a proiectului de lege pentru modificarea unor acte normative: Dezvoltarea afacerilor la distanță în Republica Moldova /Contactless Business in Moldova”.
Inițiativa a fost pregătită pe platforma Consiliului Economic și lansată de către viceprim-ministrul pentru digitalizare și de Ministrul Economiei, în cadrul iConsiliului din 22 noiembrie 2022, având drept scop analiza disponibilității online a serviciilor publice esențiale pentru antreprenori și acoperirea vidurilor legislative pentru a asigura posibilitatea de a crea și administra la distanță o companie în Republica Moldova.
Proiectul va contribui la îmbunătățirea mediului de afaceri, la reducerea birocrației și a costurilor pentru antreprenori și va oferi, de asemenea, diasporei noastre peste hotare și investitorilor străini posibilitatea să desfășoare activități economice în Moldova la distanță. Intervențiile legislative identificate pană la etapa de față acoperă:
1.Procedura de acordare a IDNP investitorilor străini (element inevitabil pentru înregistrarea și administrarea afacerilor la distanță).
2.Asigurarea aplicării eKYC și MobiSign pentru diaspora și investitorii străini.
3.Asigurarea notarizării digitale ca opțiune pentru antreprenori autohtoni, diasporă și investitorii străini.
4.Instituirea regimului juridic al actului notarial electronic și particularitățile activității notariale electronice, locul actului notarial electronic în actele emise de notar, cerințe pentru actul electronic, modul de întocmire, semnare, înregistrare și arhivare.
5.Asigurarea obligatorie a versiunii Engleze a formularelor și serviciilor publice pentru business (formulare, documente de constituire, acte permisive, interacțiune cu ASP etc.).
6.Legalizarea muncii la distanță, clarificarea regimurilor salariului, taxelor, inclusiv a TVA, precum și a contribuțiilor sociale (CNAS, CNAM). Modificările propuse concretizează faptul, că străini care se vor încadra în activitatea de muncă în companiile din Moldova, fără a deveni rezidenți fiscali, vor fi scutiți de obligația contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii și a primelor de asigurare medicală obligatorie pentru străinii.
7.Posibilitatea de angajare la distanță în aceste companii a cetățenilor străini, fără permis de ședere în RM, clarificarea aspectelor procedurale de interacțiune între străini și autoritățile competente care eliberează diferite permise pentru străini, în scopul implementării posibilității depunerii actelor în adresa acesteia în formatul electronic semnate prin semnătura electronică emisă în condițiile legii.
8.Clarificarea regimului securității muncii, a certificatelor medicale și a riscurilor la locul de muncă pentru angajații la distanță.
9.Preluarea bunelor practici aplicate pentru Moldova IT visa și în alte sectoare ale economiei (valabil azi doar pentru rezidenții IT Park).
10. Aplicarea pentru permisul de muncă în RM la distanță, în prealabil.
Sunt așteptate propunerile și sugestiile Dvs. pentru a îmbunătăți și consolida proiectul de lege proaspăt lansat.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
876 vizualizări
Data publicării:
30 Decembrie /2022 10:22
Catalogul tematic
Servicii electronice
Etichete:
Consiliul Economic | servicii electronice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.