Diverse
Importanța respectării normelor etice în companii
Fiecare companie ar trebui să dețină un set de norme si reguli etice după care să se ghideze pentru a avea o cultură organizațională cât mai sănătoasă. Aceste norme și reglementări formează un set de reguli și standarde de care fiecare organizație, oricât de mare sau de mică ar fi, are nevoie. Ele se vor aplica, atât în relațiile dintre colegi, cât și în cele cu persoane din afara organizației. Toate acestea fac parte dintr-un sistem care ține de managementul calității și fiecare organizație ar trebui să le introducă în acest proces.
Regulile etice trebuie să fie bine cunoscute de către angajați, cât și de către colaboratori. Cei care se aseamană, se adună, iar acest lucru este important atunci când alegi locul de muncă sau pe cei cu care urmează să colaborezi.
Despre cât de importante sunt aceste reguli și cât de mult te vor ajuta, atât să ai o cultură organizațională sănătoasă, cât și să ai o reputație bună pe piața muncii și astfel să poți să atragi cât mai mulți clienți și colaboratori, relatăm în continuare.
Importanța normelor etice într-o companie
Fiecare organizație - fie că vorbim despre o persoană care este antreprenor sau o companie cu sute sau mii se angajați - trebuie să aibă un anumit set de reguli și valori după care să se ghideze. Mai mult decât atât, implementarea și respectarea acestora este la fel de importantă precum crearea lor.
De aceea ar fi bine ca, odată cu creșterea numărului de persoane care lucrează împreună, să existe cel puțin una care să se asigure că valorile sunt corect transmise și puse în practică de către angajați. Astfel, cultura organizațională va fi cea care atrage oameni care să se asemene din acest punct de vedere.
1. Câștigi și crești credibilitatea companiei, atât în ceea ce-i privește pe angajați sau pe viitorii angajați, cât și în ceea ce-i privește pe colaboratorii și clienții tăi. Un set comun de reguli și valori poate să unească chiar și businessuri.
2. Vei avea angajați loiali, care cred în aceleași lucruri și valori ca și tine și astfel vei reuși să creezi o cultură organizațională sănătoasă și care să dăinuiască peste ani și ani. Și, mai mult decât atât, vei atrage alături de tine oameni cu aceleași valori și principii, care vor ști să se adapteze diverselor situații și să îți înteleagă stilul de comunicare.
3. Regulile etice merg mână în mână cu legea și acesta nu este un subiect de ignorat în nicio companie. Atunci când, chiar dacă nu există o serie de reguli etice puse pe foaie într-o companie, însă se încalcă unele de bun simț, problemele cu legea pot să apară. Sancțiunile pot să ducă la pierderea credibilității
4. Relații strânse cu clienții și colaboratorii, atât din comunitatea locală, cât și din cea națională și internațională. Valorile comune aduc și partenerii de afaceri alături, nu doar angajații. Tocmai de aceea este important să le afișezi și să le întărești prin fapte ori de câte ori ai ocazia. Așa vei atrage parteneri și clienți de calitate și cu care te asemeni.
5. CSR sau responsabilitate sociala corporativă sunt cuvinte care în ultimii ani au început să fie tot mai des întâlnite în cadrul companiilor sau al organizațiilor de pretutindeni. Acestea desemnează toate activitățile pe care o companie le realizează cu scopul de a ajuta mediul înconjurător sau societăți civile mai apropiate sau îndepartate față de locul în care aceasta își desfășoară activitatea. Aceste activități trebuie să fie în conformitate cu regulile etice ale organizației. Aceste mișcări pot face parte și dintr-o strategie de comunicare, care să te ajute să ieși în evidență în direcția pe care ți-o dorești.
Un set de reguli și norme etice este deosebit de important pentru o bună funcționare a oricărei companii și, dacă încă nu le ai puse pe hârtie pe ale tale, ar fi bine să o faci cât mai repede!
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1226 vizualizări
Data publicării:
04 Octombrie /2023 16:14
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
HR
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.