
Știri
În Moldova va fi creat un nou sistem informațional de evidență a resurselor umane din autoritățile publice
Prin utilizarea funcționalităților digitale puse la dispoziție prin Sistemul informațional de evidență și management al resurselor umane (SI EMRU) - inclusiv cabinetul personal electronic al funcționarului public/alte categorii de personal - vor fi asigurate digitalizarea proceselor aferente dezvoltării carierei, evaluării performanțelor profesionale, formării și dezvoltării profesionale, ocupării funcțiilor publice/posturilor, suspendării și/sau încetărilor raporturilor de serviciu/de muncă și altor procese de personal, într-un format unitar, inclusiv cu posibilitatea generării rapoartelor statistice și de stare.
Cancelaria de Stat a elaborat proiectul hotărârii Guvernului cu privire la aprobarea Regulamentului privind modul de ținere a resursei informaționale formate în cadrul sistemului informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice, implementarea căruia este esențială pentru crearea, dezvoltarea și implementarea SI EMRU, creșterea calității politicilor în domeniul resurselor umane și consolidarea capacității administrației publice de a răspunde cerințelor actuale de eficiență, transparență și responsabilitate.
Regulamentul va reglementa drepturile și obligațiile subiecților raporturilor juridice aferente creării și ținerii resursei informaționale, modalitatea de ținere a acesteia, procedura de înregistrare, modificare, completare și radiere a datelor, interacțiunea cu furnizorii de date, precum și măsurile de asigurare a securității resursei, definite și descrise în conformitate cu prevederile cadrului normativ privind funcția publică și statutul funcționarului public. De menționat, că structura organizatorică, spațiul informațional și cel tehnologic al SI, precum și aspectele privind securitatea și protecția informației sunt definite și descrise în Conceptul Sistemului informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice, aprobat prin HG nr.172/2025.
Proiectul prevede formarea resursei informaționale Registrul funcțiilor publice şi al funcționarilor publici, care va reprezenta unica resursă informațională de stat în domeniul gestionării resurselor umane din autoritățile publice.
Astfel, Registrul va asigura ținerea evidenței datelor privind funcțiile publice/posturi, rapoartele de serviciu/de muncă, CIM, modificările, suspendările și încetările raporturilor de serviciu/de muncă, datele privind evaluarea performanțelor, dezvoltarea profesională, modalități de ocupare a funcțiilor publice/posturilor vacante/temporar vacante/temporar absente, abateri și sancțiuni disciplinare, concedii, deplasări, corpul de rezervă al funcționarilor publici și al stagiarilor, planul anual de ocupare a funcțiilor publice, alte proceduri de personal în domeniul managementului resurselor umane în serviciul public.
Conform datelor preliminare, costurile totale estimate pentru întregul proces de dezvoltare și implementare a SI EMRU, sunt de aproximativ 14,23 mil. lei, acoperind toate etapele – de la proiectare și dezvoltare, la pilotare, testare, instruire și extinderea utilizării sistemului în administrația publică
De menționat, că proiectul prevede abrogarea HG nr.106/2014 prin care a fost aprobat Regulamentul privind organizarea şi funcționarea SIA „Registrul funcțiilor publice şi al funcționarilor publici” , însă sistemul nu a reușit să fie implementat integral, fiind utilizat parțial și neuniform la nivelul autorităților publice, iar ulterior începând cu anul 2019, resursa a fost migrată pe platforma MCloud, fără a fi reconfigurată pentru a permite integrarea, extinderea și interoperabilitatea cu alte sisteme relevante.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
1461 vizualizări
Data publicării:
13 August /2025 07:55
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
functionar public | sisteme informationale
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.