
Știri
Instruire și certificare în domeniul auditului intern în sectorul public: Ministerul Finanțelor a lansat procesul de înmatriculare
Ministerul Finanțelor anunță inițierea procesului de înmatriculare la Programul de instruire și certificare în domeniul auditului intern în sectorul public, pentru nivelul de bază, nivelul intermediar și nivelul avansat.
Perioadele de desfășurare a cursurilor de instruire planificate pentru semestrul II al anului 2025 sunt:
· Cursul de instruire pentru nivelul de bază: 05-26 septembrie 2025;
· Cursul de instruire pentru nivelul intermediar: 30 octombrie – 21 noiembrie 2025.
Sesiunile de instruire pentru fiecare nivel, cu o durată de 62 ore academice, se vor desfășura în format on-line (pe platforma ZOOM).
Conform prevederilor pct. 171 al Regulamentului privind dobândirea, confirmarea și dezvoltarea calificării profesionale în domeniul auditului intern în sectorul public, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 556/2019 (cu modificările ulterioare), participarea la cursul de instruire este gratuită pentru angajații autorităților și instituțiilor bugetare, costurile fiind acoperite de Ministerul Finanțelor. Pentru celelalte categorii de participanți, cheltuielile vor fi suportate de angajator sau de participant.
Pentru a asigura buna desfășurare a procesului de înmatriculare, Comisia de certificare se va întruni în ședință cu 5 zile lucrătoare înainte de data începerii cursului de instruire, pentru examinarea cererilor de înmatriculare înregistrate și aprobarea listei participanților admiși la Programul de instruire și certificare pentru nivelul corespunzător.
Conform prevederilor pct. 10 al Regulamentului menționat, participarea la Programul de instruire și certificare este condiționată de corespunderea candidatului criteriilor de eligibilitate stabilite, care se referă la:
1. formare profesională;
2. experiență profesională;
3. după caz, promovarea examenului de evaluare a cunoștințelor corespunzător nivelului precedent al Programului de instruire și certificare.
Astfel, pentru a obține calitatea de participant la Programul de instruire și certificare, pentru fiecare nivel, candidatul va depune prin intermediului platformei https://certificare-ai.mf.gov.md o cerere de înmatriculare cu anexarea următoarelor acte confirmative:
1. copia buletinului/cărții de identitate;
2. curriculum vitae, întocmit în format Europass;
3. copia diplomei de studii;
4. documentul ce confirmă experiența profesională;
5. documentul ce atestă locul actual de muncă (sub forma unei scrisori / adeverințe / certificat, eliberat de angajator, care confirmă statutul de salariat și validitatea raporturilor de muncă la date depunerii cererii de înmatriculare);
6. declarația pe propria răspundere privind veridicitatea informațiilor anexate (formularul declarației este aici).
7. după caz, copia certificatului de evaluare a cunoștințelor pentru nivelul precedent al Programului de instruire și certificare.
De menționat că, autentificarea pe pagina web https://certificare-ai.mf.gov.md se va efectua prin intermediul serviciului guvernamental MPass, cu aplicarea semnăturii electronice a persoanei fizice. Prezentarea modului de autentificare și depunere a cererilor pentru participare la Programul de instruire și certificare este prezentată în îndrumarul video care poate fi accesat la următorul link.
Informații adiționale pot fi obținute la tel. 022-26-28-18, 022-26-28-06 sau prin adresarea unui mesaj la adresa de e-mail: olesea.gatcan@mf.gov.md
Instituții:
Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
127 vizualizări
Data publicării:
21 August /2025 07:44
Catalogul tematic
Audit
Etichete:
Cursuri de instruire | Audit
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.