Știri
ISQM 1: noul Standard internațional de calitate în audit
La 15 decembrie 2022 de către International Auditing and Assurance Standards Board (IAASB) a fost pus în aplicare un set de standarde noi și revizuite, care au menirea de a fortifica și moderniza abordarea entității de audit cu privire la managementul calități.
În ediția din februarie a revistei „monitorului fiscal FISC.md” va fi publicată continuarea articolului „Noul standard internațional de calitate în audit ISQM 1. Particularitățile de bază”, prima parte fiind publicată în nr. 7 (77). Articolul este elaborat de către Marcela Dima și Natalia Țiriulnicova, în care autorii analizează standardul pus în aplicare și oferă auditorilor din Republica Moldova informații utile privind pregătirea sistemelor de management al calității a acestora în conformitate cu noile cerințe ale ISQM 1.
Astfel, autorii atrag atenția că ISQM 1 și ISA 220 (revizuit) înlocuiesc Standardul privind controlul calității ISQC 1 „Controlul calității pentru firmele care efectuează audituri și revizuiri ale situațiilor financiare, precum și alte misiuni de asigurare și servicii conexe” și Standardul Internațional de Audit ISA 220 „Controlul calității pentru un audit al situațiilor financiare”. Totodată, ISQM 2 este un standard nou, care se referă la desemnarea și eligibilitatea persoanei care revizuiește calitatea misiunii și la responsabilitățile acesteia, legate de desfășurarea și documentarea unei revizuiri a calității misiunii.
În articolele publicate în revista „monitorul fiscal FISC.md” cititorii vor găsi răspuns la mai multe întrebări, inclusiv:
- Ce s-a schimbat în prevederile standardelor de control al calităţii anterioare și ale standardelor noi și revizuite cu privire la domeniul de aplicare?
- În ce constă una dintre cele mai importante modificări ale noilor reglementări față de cele anterioare?
- Ce reprezintă sistemul de management al calității (SOQM) și care este rolul acestuia?
- În ce constă procesul de evaluare a riscurilor din cadrul firmei?
- Ce acțiuni necesită să fie efectuate la etapa aferentă criteriului de identificare și evaluare a riscurilor?
- Care sunt aspectele aferente proiectării și implementării răspunsurilor pentru tratarea riscurilor la adresa calității?
- În ce constă esența procesului de monitorizare și remediere?
Totodată, în edițiile ulterioare autorii vor veni cu analiza aspectelor de bază ale standardelor ISQM 2 și ISA 220 (revizuit).
Menționăm, articolele sunt accesibile doar deținătorilor unui abonament al P.P. „Monitorul Fiscal FISC.md”.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
982 vizualizări
Data publicării:
09 Februarie /2023 07:57
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
Audit | calitatea managmentului | standard
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.