18
03 2017
236

Şapte tendinţe care vor afecta viitorul marketingului

La recenta masă rotundă a directorilor de marketing găzduită de IMD, am fost întrebat ce anume cred eu că va fi definitoriu pentru viitorul marketingului. Încercarea de a prevedea ce se va întâmpla în viitor este întotdeauna riscantă; cei mai mulți dintre noi suntem foarte slabi la făcut previziuni.

Dar, dacă ar fi să pariez pe ce anume ne va aduce viitorul apropiat, mi-aş pune în joc banii pe următoarele șapte tendinţe.

1) MODUL ÎN CARE CONSUMATORII IAU DECIZII DE CUMPĂRARE VA FI UN MECANISM TOT MAI COMPLEX

Consumatorii folosesc spațiul virtual pentru a lua deciziile de cumpărare – începând de la YouTube şi până la Facebook – şi devine din ce în ce mai greu, mult mai greu decât era înainte, să-i încadrezi într-o categorie sau alta pe oamenii care cumpără anumite produse. Categoriile în care sunt plasaţi consumatorii, precum „mainstream” – marea majoritate, sau „high-end” şi „low-end” – cei care cumpără produse scumpe, respectiv produse ieftine, încep să dispară.

Segmentarea consumatorilor devine din ce în ce mai complexă. Se poate întâmpla ca acelaşi client să cumpere, în acelaşi timp, un produs de lux şi unul ieftin. În zilele acestea poţi găsi cu uşurinţă o persoană care s-ar putea să ia un avion al unei companii aeriene ieftine precum EasyJet ca să zboare de la Londra la Milano pentru a-şi cumpăra o poşetă de lux Gucci.

Când selectează produsele de consum pe care vor să le cumpere, oamenii aplică o combinaţie inegală de emoţii şi raţionamente. S-ar putea ca ei să nu aibă nicio conexiune emoţională cu aviaţia şi, astfel, produsul cel mai ieftin va fi suficient de bun pentru ei. Dar, când vine vorba despre cumpărarea unei poşete de lux, s-ar putea ca ei să preţuiască tradiţia şi măiestria investite în acel produs.

Continuare www.cariereonline.ro

via | www.cariereonline.ro

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.